کد خبر: ۲۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 18 June 2016


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به تولید روزانه 5 هزار تن زباله ساختمانی در استان، مجوز بازیافت این نخاله ها برای سرمایه گذار چینی صادر شده است.

حسین محمدی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استاندارالبرز برگزار شد، با اشاره به اینکه بند 8 و 20 محورهای اقتصاد مقاومتی تاکید بر مدیریت پسماند دارد افزود: از سال پایانی برنامه چهارم هر گونه دفع پسماند عادی به صورت ترکیب شده باید صورت پذیرد که این امر تاکنون به نحو مطلوب اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود 1700 تن زباله عادی در حلقه دره کرج جمع آوری می شود همچنین 5 هزار تن نخاله ساختمانی و 8 تن زباله در بیمارستان های استان تولید می شود.

محمدی با اشاره به اینکه سالانه 100 هزار تن پسماند صنعتی در البرز تولید می شود گفت: در این رابطه 300 واحد صنعتی دارای برنامه مدیریت پسماند هستند.

وی به اقدامات صورت گرفته در کارگروه پسماند استان افزود: تاکنون 22 جلسه کارگروه پسماند تشکیل شده که بر اساس آن طرح جامع مدیریت پسماند تدوین و مجوز زباله سوز در طالقان صادر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اضافه کرد: با توجه به تولید روزانه 5 هزار تن زباله ساختمانی، مجوز بازیافت این نخاله ها برای سرمایه گذار چینی صادر شده است از این رو درصدد مشارکت بخش خصوصی برای مدیرت پسماند صنعتی و بیمارستانی نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تلفیقی دفع آفات در استان انجام شده بیان کرد: در این راستا پیشنهاد جا به جایی سایت زباله سوز کنونی مطرح شد همچنین استفاده از روش های نوین در مدیریت زباله در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

محمدی گفت: بحث لغو محدودیت استقرار صنایع بازیافت در شعاع 120 کیلومتری تهران مطرح شد همچنین شناسایی پیمانکاران واجد شرایط مدیریت پسماند ها و انتشار فهرست آنها در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار