کد خبر: ۲۴۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 17 June 2016
هر گونه تعلل در حمایت از سرمایه‌گذار، چرخه اقتصاد و تولیدات داخلی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند که در نهایت جامعه با افزایش انگیزه به تولیدات خارجی وابسته‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، شرکت پارس کروم خزر(کروم کمیکال) از شرکت‌های با سابقه و تنها تولیدکننده سولفات بازیک کروم در خاورمیانه است که در سال 1365 برای ساخت برخی لوازم و مواد صنعتی کشور ساخته شد.

سولفات بازیک ماده اولیه و بسیار مهم در ساخت چرم است و از پوست حیوانات برای استفاده در صنایع پوشاک، کیف و کفش به‌شمار می‌آید، مشتریان این تولیدات از چندین کارخانه‌های چرم‌سازی در داخل کشور و کارخانجاتی از کشورهای ارمنستان و قزاقستان هستند.

در سال‌های گذشته و تاکنون بسیاری از شرکت‌ها گرفتار مشکلات اقتصادی، داخلی و در نهایت تعطیلی کارخانجات شده‌اند که در این میان غول بیکاری بیش از پیش نمایان شده است.

با وجود اینکه امروزه واردات محصولات ارزان و بی‌کیفیت و تعرفه بسیار پایین به کشور باعث ایجاد معضلات گسترده‌ای شده است اما بی‌شک حمایت از سرمایه‌گذار، انگیزه تولیدات داخلی را افزایش می‌دهد و عمل به اقتصاد مقاومتی را تحقق می‌بخشد.

مدیرعامل شرکت صنعتی پارس کروم خزر با بیان اینکه نام این شرکت در گذشته کروم کمیکال بود، اظهار کرد: این کارخانه را با 5 میلیارد بدهی قبلی و 100 درصد سهام خریداری کردم.

شاهرخ ولی‌افتری با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان میاندورود مرا را به ایجاد تشنج، بهانه‌گیری و منفعت شخصی در پی تعطیلی این کارخانه متهم می‌کنند، تصریح کرد: من اگر به دنبال منفعت شخصی بودم طی این سال‌ها به‌عنوان جانباز هشت سال دفاع مقدس از مزایای آن استفاده می‌کردم، در صورتی که تاکنون حتی ذره‌ای از بنیاد جانبازان استفاده نکردم و هرگز به دنبال آن نیز نبودم.

وی خطاب به افرادی که تصور می‌کنند برای تنش ایجاد کردن کارخانه را هر دفعه تعطیل می‌کنم، خاطرنشان کرد: بدانید که من همان فردی هستم که در انتخابات هفتم اسفندماه و پیروزی انقلاب که کارخانه تعطیل شد برای حفظ انقلاب و حمایت از کشورم کارگران را برای شرکت در راهپیمایی و انتخابات به میدان فرا خواندم و حقوق دو روز غیبت‌شان را نیز پرداخت کردم.

مدیرعامل شرکت صنعتی پارس کروم خزر اضافه کرد: تهمت‌هایی که برای دریافت 900 میلیون تومان وام به من زده می‌شود کذب محض است، اگر منظورشان خریداران قبلی این کارخانه است باید مشخصاٌ اعلام کنند تا ابهامی برای کسی وجود نداشته باشد.

* خروجی جلسات شورای تأمین میاندورود چیست؟!

ولی‌افتری با انتقاد به برگزاری جلسات شورای تأمین میاندورود، افزود: جلساتی که در این شهرستان برگزار شد خروجی آنها چه بود که همیشه از آن حرف می‌زنند؟! من بالغ بر یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه کردم اما هنوز یک درصد سهام این شرکت به‌نام من نشده است.

وی با بیان اینکه آیا انصاف است جلساتی برگزار شود که خروجی مطلوب نداشته باشد، ادامه داد: تاکنون چه اقدام موثری برای مشکلات این کارخانه برداشته شد که مرا به بهانه‌گیری و ایجاد تشنج در منطقه متهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنعتی پارس کروم خزر با اعلام اینکه کارگران این شرکت در طی این دو سال حقوق خود را تمام و کمال دریافت کردند، یادآور شد: بیش از 200 میلیون تومان مواد اولیه در این شرکت وجود دارد که به دلیل رطوبت و ماندگاری فاسد می‌شود و جز ضرر چیز دیگری در پی ندارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و درایت خود امسال را ادامه شعار سال قبل « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل » نامگذاری کردند، سئول اینجاست که مسؤولان مربوط چه اقدام و عملی برای این کارخانه انجام دادند.

*از پرداخت 80 میلیون تومان حقوق بازنشستگان به دادگستری تا مصادره تصفیه هوا

وی با سئوالی مبنی بر اینکه 80 میلیون تومان پولی که به دادگستری برای حقوق بازنشستگان پرداخت کردم چه‌مقدار از آن به بازنشستگان داده شد، افزود: پولی که برای عمل به تعهدات خود به دادگستری دادم چرا به بانشستگان داده نشد که در پی این موضوع باز هم حکم برای من ارسال می‌شود و این چه نوع حمایت از سرمایه‌گذار است که طی همین حکم تصفیه هوایی که 200 میلیون تومان قیمت آن بود، کارگران بازنشسته با 15 میلیون تومان مصادره کردند.

ولی‌افتری با اعلام اینکه کارگران این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کارخانه را با علم تمام و گرفتاری‌های موجود خریداری و به دنبال حمایت از کارگران اقدام کردم، طی این دو سال مالکیتم توانستم چرخ این کارخانه را بچرخانم و با تمام وجودم دست همه کارگران زحمتکش این کارخانه را می‌بوسم.

مدیرعامل شرکت صنعتی پارس کروم خزر با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست اگر ادعا دارد که این کارخانه به گفته کارشناسان سرطان‌زا و آب شرب را آلوده می‌کند، اظهار کرد: با وجود اینکه من به گفته آنها ارج می‌نهم اما چرا محیط‌ زیست تاکنون جرأت پلمب این شرکت را ندارد و حتماً به‌دنبال این امر هستند که توسط من این اقدام صورت گیرد تا با کارگران درگیر شوم.

* نامه‌ای که هنوز پاسخی به آن داده نشد

وی با اعلام اینکه برای پیگیری مشکلات شرکت به نماینده ولی‌فقیه در مازندران مراجعه کردم و نامه‌ای برای استاندار فرستاد، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت بیش از یک‌سال هنوز پاسخی به آن داده نشد.

ولی‌افتری با تأکید بر اینکه اداره تأمین اجتماعی و دادستان میاندورود همه تلاش خود را برای کارگران به‌کار گرفتند، ادامه داد: هیچ اقدام و عمل دیگری از سوی هیچ مدیری صورت نگرفت که در این میان باید حقیقت بیان شود.

وی در پایان گفت: در عرض دو ماه باید صورت وضعیت مالی بدهی کارخانه پارس کروم خزر مشخص می‌شد اما با گذشت دو سال همچنان بلاتکلیف است و اما اگرهایی وجود دارد که باید بررسی شود.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاران به‌عنوان چرخه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند که هر گونه تعلل در حمایت از آنها چرخه اقتصاد و تولیدات داخلی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند که در درازمدت جامعه را با اختلال و افزایش انگیزه به واردات خارجی وابسته‌تر می‌کند.

............................................

گزارش از: سمیه اکبری‌زیدی

............................................
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار