کد خبر: ۲۴۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 15 June 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اوضاع بیماران کلیوی در کشور مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران؛ قاسم جان‌بابایی امروز در نشست خبری درباره طرح تحول سلامت در مازندران گفت: یکی از بزرگترین آرزوی دانشگاه علوم پزشکی این است که مردم سوادشان نسبت به سلامت افزایش یابد تا یک خود مراقبتی خوبی از خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه افتخارات دانشگاه فعالیت در حوزه بهداشت است، افزود: شاخص ها در حوزه سلامت نشان دهنده خدمات ما در این حوزه است و با توجه به اینکه مردم بیشتر در حوزه بهداشت و درمان سر و کار دارند، در این راستا باید ساختار درمان و بهداشت مناسب باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در استان 3 هزار و 200 تخت در حال استفاده وجود دارد و میانگین قدمت بیمارستان‌ها بیش از 40 سال است که کفایت لازم را برای خدمات ندارند.

جان‌بابایی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته به ازای هر 100 نفر 5 تخت دارند که این میزان در مازندران 1.2 است، گفت: منظور از تخت فرسوده فضای فیزیکی است که بیمار استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تعداد تخت‌ها را به میزان 2.6 در بیمارستان خصوصی و دولتی برسانیم باید 3 هزار و 700 تخت به بیمارستان‌های مازندران اضافه کنیم که تعداد تخت‌ها به 8 هزار عدد می‌رسد، خاطرنشان کرد: 10 درصد از بیماران مازندران خدمات بستری شان در خارج از استان اتفاق می‌افتد و برخی از بیماران در استفاده از تخت در لیست طولانی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مازندران 3 هزار تخت لازم دارد و اگر مجوز طرح توجیهی را بگیریم می‌توانیم یک مرکز درمانی هزار تخته خوابی را داشته باشیم.

جان‌بابایی در ادامه با بیان اینکه پروسه هتلینگ را در شش فاز انجام دادیم و 40 میلیارد تومان برای هتلینگ بیمارستان‌ها هزینه شد، گفت: وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها به نسبت مناسب است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز سال 94 هیچ تخت آی. سی . یو خالی نبود و در سال گذشته 113 تخت ویژه به تخت های ویژه اضافه شد، خاطرنشان کرد: نیمی از اورژانس‌ها در حال توسعه است و بقیه اورژانس ها نیز مشکلات خاصی ندارد و همچنین در سال گذشته اورژانس بیمارستان فاطمه زهرا(س) با 75 تخت ویژه ساخته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیشترین هزینه مردم در سلامت در موضوع دندان پزشکی است، گفت: بهترین کلینیک ویژه در بیمارستان بوعلی با 3 هزار مترمربع در ساری تا پایان امسال به پایان می رسد.

جان‌بابایی افزود: در رامسر، تنکابن، نوشهر، نور، آمل، محمودآباد، بابل و قائم شهر تا شهریور امسال کلینیک ویژه ساخته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران و گیلان از بدترین استان ها در زایمان سزارین است، گفت: 15 مرکز بلوک زایمانی با جدا سازی در استان در حال ساخت است و در برخی از مراکز نیز افتتاح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در فریدونکنار یکی از زیباترین زایشگاه‌های مازندران در حال بهره برداری است، خاطرنشان کرد: در توسعه زایمان طبیعی اقدامات خوبی صورت گرفته است و مراقبت بارداری بسیار مهم به نظر می‌رسد.

وی افزود: دومین علت مرگ و میر بیماری های سرطانی است و در رامسر، چالوس، آمل، بخش بیماران سرطانی وجود دارد.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه در ساری بزرگترین بیمارستان سرطانی با حضور وزیر به بهره برداری رسیده و در استان مازندران تمام مراکز درمان سرطان با تعرفه دولتی است، تاکید کرد: هیچ بیماری در استان مازندران به خاطر خدمات شیمی درمانی و رادیو تراپی نباید از درمان محروم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در سال 94 در 15 شهر این استان کلینیک خدمات درمان پزشکی ساخته شد، اظهار کرد: استان مازندران به علت توسعه کلینیک درمان پزشکی مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفت.

جان‌بابایی با بیان اینکه 9 دستگاه سی تی اسکن را به بیمارستان‌های مازندران اضافه کردیم، گفت: راه‌اندازی بیمارستان چالوس و آمل و اضافه شدن 35 آمبولانس در مراکز درمانی بخشی از عملکرد این دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه اوضاع بیماران کلیوی در کشور مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: 5 درصد از بیماران مازندران در لیست دیالیز هستند و دستگاه‌ها به دلیل فعالیت فراوان باید تعویض شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تمامی شهرستان ها دستگاه دیالیز دارند و تنها باید آنها را بهینه کرد، یادآور شد: در مرحله نخست بیمارستان مهر به بیمارسان کلیوی تبدیل شد.

جان‌بابایی افزود: در قائم شهر بیمارستان کلیوی با 50 تخت با کمک خیران در حال ساخت است و بیماری عروق شایع‌ترین بیماری در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای غرب استان و شهرستان آمل مرکز قلب طراحی شد و تا پایان امسال قابل استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: 150 مرکز بهداشتی در مازندران در سال گذشته ساخته شد و 108 مرکز درمانی و بهداشتی در روستاها در حال ساخت است.

وی راه اندازی دانشکده مجازی، سالن آزمون، ساخت یکی از بزرگترین خوابگاه‌ها با 130 سوئیت، را بخشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: در سال آینده 5 خوابگاه در درون شهرها تعطیل و تمامی خوابگاه‌ها به پردیس منتقل می‌شود.


خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار