کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم به روزه داران توصیه کرد: در وعده سحر، مواد غذایی با کربوهیدرات پیچیده که انرژی خوبی در بدن تولید می کند، مصرف کنند.
کد خبر: ۲۴۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 15 June 2016
به گزارش تابناک قم، علی اکبر حق ویسی افزود: احساس ضعف و گرسنگی در روزه داران با خوردن مواد غذایی با کربوهیدرات پیچیده از جمله انواع نان به ویژه نان سنگک، نان جو، برج به ویژه برنج قهوه ای و ماکارونی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه وعده سحری بسیار با اهمیت است، اضافه کرد: مصرف مواد غذایی در این وعده حتما باید با برنامه منظم و مناسب صورت گیرد تا فرد روزه دار از انرژی کافی برای روزه گرفتن برخوردار شود.

وی بر استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا در وعده سحر تاکید کرد و گفت: فیبر ماده غذایی قابل هضم و جذب نیست و به پیشگیری از بیماری های غیرواگیر یعنی اضافه وزن، چاقی، دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان کمک می کند.

حق ویسی ادامه داد: چهار ماده غذایی شامل انواع سبزی و میوه به صورت خام، پخته و خشک شده، انواع حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا و ماش و همچنین غلات کامل مثل گندم و جو بدون پوست کنده سرشار از فیبر می باشد.

وی بیان کرد: اگر فردی سحری نخورد و قند خونش پایین آید، تمرکزش کم و پرخاشگری وی زیاد می شود، پس توصیه می شود روزه داران در کنار وعده سحری دو الی سه عدد خرما و یا یک الی دو واحد میوه فصل مثل هلو، گیلاس، زردآلو و قیصی مصرف کنند.

وی افزود: مصرف سوپ جو، آش جو و نان جو به دلیل اینکه دارای غلات کامل هستند برای پیشگیری از بیماری ها توصیه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار