یک متخصص بیماری‌های پوست و مو در همدان اعلام کرد: ابتلا به تومورهای پوستی از عوارض انجام تاتو است.
کد خبر: ۲۴۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 15 June 2016
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو در همدان اعلام کرد: ابتلا به تومورهای پوستی از عوارض انجام تاتو است.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا عشقی، اظهار کرد: تاتو عملی است که بر روی پوست انجام می‌گیرد و از‌ رنگ‌های طبیعی و غیرطبیعی در آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تاتو یک عمل غیرعلمی و زیان‌بار است که در طولانی‌مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر روی پوست باقی می‌گذارد، افزود: از آنجا که هیچ تعریف علمی برای تاتو وجود ندارد بنابراین هیچ پزشکی اقدام به انجام این عمل نمی‌کند.

عوارض تاتو

این متخصص بیماری‌های پوست و مو تاکید کرد: اگزمای شدید، خارش‌های مزمن پوستی، تومورهای پوستی و به وجود آمدن بیماری‌های عفونی از عوارض انجام تاتو است.

وی ادامه داد: ابتلای فرد به بیماری‌هایی همچون ایدز، هپاتیت و عدم تقارن در تاتوی انجام شده توسط افراد غیرمتخصص از عوارض دیگر تاتو است.

هیچ پزشکی خود را آلوده انجام تاتو نمی‌کند

عشقی عنوان کرد: تاتو یک روش غیراستاندارد و مضر است که هیچ پزشکی خود را آلوده انجام آن نمی‌کند و انجام آن بیشتر در آرایشگاه‌ها و گاهی توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شکل می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: به علت اینکه تا کنون قانونی برای مبارزه با مکان‌هایی که در آن تاتو انجام می‌شود، نبوده بنابراین با آن برخوردی صورت نگرفته است.

عشقی با بیان اینکه شایع‌ترین محل انجام تاتو به ترتیب در ابرو، بازو، کمر، پا و دست است، اعلام کرد: تاتو در دو نوع سطحی و عمقی تزریق می‌شود.

پاک کردن تاتو

این متخصص بیماری‌های پوست یادآور شد: برای پاک کردن تاتو دانستن این نکته که تاتو از نوع دائمی یا موقتی بوده، بسیار مهم است چرا که معمولا تاتوهای سطحی در مقایسه با نوع عمقی آن سریع‌تر پاک می‌شوند.

وی اظهار کرد: برای پاک کردن تاتو روش‌های متفاوتی وجود دارد، گاهی تمام منطقه تاتو شده را برمی‌دارند که متاسفانه منجر به بروز گوشت اضافه در آن ناحیه می‌شود.

عشقی با بیان اینکه لیزر یکی دیگر از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توان اقدام به پاک کردن تاتو کرد، افزود: رنگ‌های مشکی، آبی و طیف‌های نزدیک به آن سریع‌تر پاک می‌شوند.

تاتو راهی برای خودنمایی

این متخصص بیماری‌های پوست با بیان اینکه بیشترین متقاضیان تاتو خانم‌های جوان 20 تا 40 ساله هستند، اظهار کرد: مهمترین علت تن دادن خانم‌ها به تاتو، زیبایی و خودنمایی است که منجر شده چشمان خود را بر روی عوارض آن ببندند.

توصیه‌های پزشکی

عشقی در سخنانس پایانی خود توصیه کرد: افراد باید از انجام تاتو خودداری کنند چرا که عوارض جبران‌ناپذیری برای آنها به همراه دارد علاوه بر آن در صورتی‌که فرد تاتوکننده ماهر نباشد ممکن است موجب عدم تقارن در انجام تاتو شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها در افراد به پیسی و یا کسانی که از نظر مادرزادی مشکلی در چهره خود دارند، توصیه می‌شود تحت نظر پزشک معتمد اقدام به انجام این عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار