کد خبر: ۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶ 19 April 2015

بهنام جفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پیدا کردن زمین‌های یکپارچه و بزرگ در اطراف شهر، کسب موافقت مالکان و دریافت مجوزهای لازم و ارائه تغییر کاربری به کمیسیون ماده پنج مشکل و زمان‌بر است.

وی افزود: در حال حاضر سایت آهن‌فروشان در محور کمربندی جنوبی بعد از ورودی شهرک صنعتی در دست‌ساخت است و در شش ماه آینده 89 از اعضای اتحادیه آهن‌فروشان انتقال پیدا می‌کنند و تمام موارد از صدور پروانه، تأسیسات آب، برق، آسفالت، تک لبه و ... آماده‌شده است.

این مدیر شهری ادامه داد: سایت دیگری پشت پلیس‌راه پل فسا به مساحت 100 هکتار مدنظر بود که 64 هکتار آن که مشکل قطار شهری نداشت آماده‌شده و فاز نخست زیرساخت‌های آن به اتمام رسیده و فاز دوم در هفته‌های آتی اجرایی می‌شود و تا یک سال آینده نمایشگاه‌های ماشین‌آلات سنگین محور خلیج‌فارس که داخل محدوده شهر هستند به آنجا انتقال می‌یابند.

جعفری اضافه کرد: سایت قطعات بتنی و تیرچه‌بلوک در مساحت 19 هکتار نزدیک روستای کفترک در نظر گرفته شده که مراحل زیرسازی و تک لبه و آسفالت را می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات سندی سایت درب و پنجره ساز، جوشکار و آلومینیوم کار نیز که در بحث مالکیت‌ها مشکلاتی داشت در حال برطرف شدن است و به افراد فروخته و وام‌ها نیز به حساب آن‌ها واریزشده که به‌زودی اجرایی می‌شود.

جعفری بیان کرد: یک زمین دیگر در قسمت جنوب غربی به مساحت 60 هکتار برای مکانیک‌های سنگین پایانه امیرکبیر که در بحث مشارکت و هماهنگی لازم در دست اقدام است و مدارک و طرح توجیهی آن نیز برای کمیسیون ماده پنج آماده شده است.

وی ابراز داشت: یک سایت نیز شرکت سلحشوران به مساحت یک‌هزار هکتار پیگیری می‌کند که در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی به سمت ظفرآباد قرار دارد و اکنون در مراحل مطالعاتی است که اگر آماده شود مشاغل زیادی را می‌توان به آن انتقال داد.

شهرداز شیراز افزود: یک زمین 94 هکتاری نیز برای انتقال تعدادی از مشاغل مزاحم از جمله قسمت دوم آهن‌فروشان در نظر گرفته‌شده است.

جعفری یادآور شد: در این دو سال که کار آغاز شده اتفاقات خوبی افتاده و شناسایی مشاغل مزاحم و انتقال آنها با قوت ادامه دارد.

به گفته وی، روی‌هم‌رفته 13 سایت انتقال داریم که سه سایت ماشین‌آلات کشاورزی و انبار محصولات کشاورزی، مبلمان و درودگران، روبروی میدان میوه و تره‌بار در شمال بلوار ولایت در کمیسیون ماده پنج است که به محض آماده شدن این سه صنف نیز به آنجا انتقال پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار