کد خبر: ۲۴۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 10 June 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر احیای فضای سبز این کلانشهر گفت: توجه مدیریت شهری بر توسعه این فضاها معطوف شده است.

فاطمه آجرلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از طرح های مهم و اثر گذار فضای سبز، احداث دهکده تفریحی و کمربند شمالی کرج به مساحت یکهزار هکتار در منطقه باغستان است.

وی بیان داشت: اگرچه ایجاد این طرح از سال های اخیر آغاز شده لیکن تلاش ها بر توسعه آن با استفاده از کاشت درختان ثمرده و مقاوم به خشکی می باشد.

آجرلو گفت: یکی از درخواست های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از مجموعه مدیریت شهری افزودن 400 هکتار دیگر به عرصه کمربند شمالی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اراضی مربوط به کمربند شمالی از عرصه های منابع طبیعی است که در اختیار شهرداری قرار گرفته ، افزود: با تکمیل این طرح گام موثری برای توسعه سبزینگی کرج برداشته می شود.

وی بیان کرد: کمربند سبز باغستان از طرح هایی است که جلسات متعددی درکمیسیون عمران در زمینه طرح برگزار شده است

آجرلو گفت: در این کمربند سبز درختانی مانند سنجد ، توت و سایر درختانی که به کم آبی مقاوم هستند کاشته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: هدف این است که این مکان به یک دهکده تفرجگاهی تبدیل شود و به لحاظ اینکه موقعیت جغرافیایی خوب دارد با احداث فضای سبز به صورت خود کار جلوی ساخت و ساز های غیر مجاز در شمال کرج گرفته می شود.

آجرلو اظهار داشت: توسعه جنگل کاری در پارک جنگلی بیجی در ارتفاعات عظیمیه از دیگر برنامه های مدیریت شهری است.

وی افزود: یکی از اقدامات مدیریت شهری تشویق کوهنوردان به کاشت درخت در عرصه های جنگلی و فضای سبز شمال کلانشهر کرج است.

وی ادامه داد: اگر طرح توسعه فضای سبز در نواحی شمالی کرج اجرا نمی شد هیچ تضمینی نبود که جلوی ساخت و ساز ها گرفته شود چرا که در سال های قبل نیز به همین صورت منابع طبیعی از دست دادیم .

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت : برنامه های خوبی در بخش عمران دهکده تفریحی باغستان در دستور کار داریم، احداث تعدادی زمین ورزشی والیبال ، فوتبال و غیره از برنامه های عمرانی است.

آجرلو با اشاره به طرح جابه جایی درختان در مواقع نیاز افزود: اگر شهروندی تقاضای جابه جایی درخت در ملک خود داشته باشد باید آن را در نقطه دیگر در همان ملک جایگزین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار