کد خبر: ۲۴۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 08 June 2016
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: تا سال 96 عملیات احداث مکانی برای اسکان 1000 نفر در هفت تپه میسر و نیز ساخت یادمان شهدای هفت تپه بازسازی و احیا می شود.

به گزارش تابناک مازندران، محمدحسین بابایی امروز در همایش تجلیل از خادمین راهیان نور استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: برگزاری یادواره شهدا سبب زنده نگه داشتن روح ایثار و حماسه و دلاوری های شهدا و رزمندگان است  و اردوهای راهیان نور جریانی است که همه دلدادگان به راه شهدا را به زلال دفاع مقدس وصل می کرد.

وی افزود: شهید بلباسی در اردوهای راهیان نور دانش آموزی و در اردوهای راهیان نور در ایام قبل و بعد از نوروز نقش بزرگی داشتند و  این شهید در کمک به زائرین امام حسین(ع) در اربعین حسینی فعالیت شبانه روزی و فشرده ای داشت.

وی با بیان اینکه بلباسی یکی از معاونین ستادی سپاه کربلای مازندران بود، افزود:  مزد آخر بلباسی حضور نظامی در سوریه بود و بعدها که سه عملیات که از 15 فروردین انجام شد همه زخمی ها و همرزمان شهیدان بلباسی و کابلی  به درخشش و نقش موثر این دو شهید در نبرد اذعان داشتند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه روسای دانشگاه خدمتگذار خوبی هستند و در اردوهای راهیان نور نقش بسزایی داشتند، اظهار کرد: اکثر فرمانداران در برگزاری راهیان نور تلاش وافر داشتند و وجود جوان های قدیمی که این روزها در گمنامی کامل به عنوان خادمین راهیان نور در مناطق جنگی خدمت می کنند بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بنا بر فرمایشان مقام معظم رهبری جهاد فقط در عرصه نظامی نیست و امروز آنچه بیشتر  نیاز است و باید به ان پرداخت  حضور در جهاد اقتصادی، علمی و فرهنگی است.

بابایی با اعلام اینکه زمینی در هفت تپه به سپاه کربلای مازندران واگذار می شود تا هفت تپه احیا شود، تصریح کرد: تا سال 96 عملیات احداث مکانی برای اسکان 1000 نفر در هفت تپه میسر و نیز ساخت یادمان شهدای هفت تپه بازسازی و احیا می شود.

وی افزود: قرار است با تخصیص بخشی از اعتبارت از طریق استانداری و بخشی نیز  از طریق مردم  نقاط یادمانی و محل اسکان زائران هر چه زودتر احداث شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: برای سال 95 پیش بینی هزار نفر اردوی جهادی انجام شده که تا کنون بخش اول آن را دانشجویان تحت عنوان گروه جهادی علمدار در روستاهای خوزستان گذراندند و بخشی را نیز با 300 نفر از پاسداران در اجارستاق ساری معطوف به ساخت شش خانه مسکونی محرومین شد.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه محرومیت زدایی هر پروژه زیر 50 میلیون تومان هزینه دارد، افزود: می خواهیم در سال اقدام و عمل استان مازندران در محرومیت زدایی در کشور خط شکن باشد.

بابایی عنوان کرد:  تا کنون 35 پروژه جهادی انجام شد و برای اجرای 965 پروژه جهادی دیگر انتظار داریم دانشگاهها برای خود سهمی را بر عهده گیرند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار