کد خبر: ۲۴۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 08 June 2016


رییس هیئت شطرنج استان البرز از اجرای طرح آموزش رایگان شطرنج به معلمان این استان خبر داد.

مهدی کیانپور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این آموزش ها در قالب کارگاه های مختلف به انجام می رسد و محدودیتی برای آموزش معلمان مدارس وجود ندارد.

وی افزود: مذاکراتی با معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون شطرنج صورت گرفته است تا این کارگاه ها به عنوان دوره های ضمن خدمت معلمان محسوب شده و آنها با انگیزه بیشتری مشارکت کنند.

کیانپور با تاکید براینکه این برنامه با هدف توسعه همگانی شطرنج برگزار می شود گفت: اولویت ما معلمان ورزش مدارس است با این حال بعد همگانی را هم مدنظر داریم و محدودیتی برای حضور مربیان غیر ورزشی وجود ندارد.

وی محل برگزاری این کارگاه های آموزشی را خانه شطرنج کرج عنوان کرد و گفت: در هر کلاس ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر را داریم و می توانیم در طول سال بخش زیادی از علاقمندان را پذیرش کنیم.

رییس هیئت شطرنج استان البرز با تاکید بر اینکه این طرح برای سایر ارگان ها و طیف ها قابل اجراست، گفت: ارگان های مختلف می توانند در یک همکاری مشترک با هیئت شطرنج از خدمات آموزشی ما بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای توسعه شطرنج فعالیت مشترک خوبی را با هیئت ورزش های نابینایان البرز آغاز کرده ایم و این آمادگی وجود دارد تا هیئت های ورزشی جانبازان و معلولان، ناشنوایان و بیماری های خاص را هم پوشش دهیم.

کیانپور در پایان گفت: برنامه های متنوعی در خصوص توسعه بعد همگانی شطرنج تدوین شده است و گسترش این ورزش به پارک ها و مناطق تفرجگاهی مناطق شهری هم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار