کد خبر: ۲۴۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: باهدف کاهش آلودگی هوا طرح برخورد با خودروهای دودزا در استان البرز آغاز شد.

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های پلیس برای کاهش میزان آلودگی‌ها، ‌برخورد با خودروهای دودزاست.

وی ادامه داد: داشتن کارت معاینه فنی خودروها از مهمترین اقداماتی است که پلیس پیگیر آن است که خودروهای فاقد این مهم توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه با اجرایی شدن طرح برخورد با خودروهای دودزا گامی مهم در جهت کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود، افزود: در این مشارکت رانندگان نیز بسیار اهمیت دارد.

شریفی با بیان اینکه تلاش پلیس برای اجرای موفق این طرح دوچندان شده است تأکید کرد: رانندگان تمامی خودروها موظف هستند،‌ خودروهای خود را به مراکز معاینه فنی برده و از سالم بودن آن اطمینان کامل داشته باشند چرا که در صورت عدم داشتن کارت معاینه فنی،‌ این مهم از سوی پلیس یک نقص محسوب شده و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته وی خودروهای توقیف شده در این زمینه تنها به شرط تعمیر و رفع آلایندگی ترخیص می‌شوند.

شریفی با بیان اینکه هم اکنون 13 مرکز معاینه فنی خودرو در این استان فعال است گفت: این مراکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج مستقر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار