کد خبر: ۲۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 08 June 2016

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی 24 ساعت گذشته دمای هوای استان تنها در 3 شهرستان کمتر از 40 درجه بوده است.

امیرمرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: براساس آمار بدست آمده از سیستم های هواشناسی استان، طی 24 ساعت گذشته دمای هوا در 15 شهرستان استان به بالای 40 درجه سلسیوس رسید و تنها 3 شهرستان دمای کمتر از 40 درجه را داشته اند.

وی ادامه داد: بر این اساس طی مدت زمان یاد شده کمترین میزان دما را شهرستان های چابهار با 33 درجه، مهرستان با 37 درجه، خاش با 38 درجه و زاهدان با 39 درجه سلسیوس داشته اند اما این درحالی بود که دما در بقیه شهرستان های استان از مرز 40 درجه گذشت و حتی به 46 درجه نیز رسید.

مرادی اذعان کرد: براساس آمار به دست آمده دمای هوا در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند و دلگان به 46 درجه سلسیوس رسید اما در کنار آنان ساکنین شهرستان های میرجاوه و ایرانشهر نیز دمای 44 درجه را سپری کردند، علاوه بر آنان ساکنین شهرستان های قصرقند، نیکشهر، راسک و بزمان نیز در این مدت زمان دمای 43 درجه ای را سپری کردند.

وی افزود: پس از این شهرستان ها، دو شهرستان نصرت آباد و فنوج نیز دمای 42 درجه ای را به خود دید و پس از ان نیز شهرستان زرآباد دمای 40 درجه را پشت سر گذشت تا در جمع شهرستان های داغ استان قرار گیرند اما در میان حداقل دمای هوا نیز شهرستان زاهدان با دمای 21 درجه کمترین و شهرستان های چابهار، نیکشهر و قصرقند با 30 درجه سلسیوس بیشترین حداقل دما را داشته اند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: در کنار دمای بالای هوا در شهرستان های استان رطوبت نیز در این مدت خود نمایی می کرد و میزان آن در چابهار به 90 درصد، زرآباد 70 درصد، نیکشهر 60 و در قصرقند به 59 درصد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار