کد خبر: ۲۴۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 06 June 2016


دستیار معاون امور خارجه کشور پرتغال از اتخاذ شرایط مناسب و ویژه برای همکاری تجاری بین ایران و پرتغال خبرداد.

به گزارش ایرنا، هنریک ریبر روز دوشنبه در نشست مشترک هیات تجاری پرتغال و مدیران بخش تولید

استان البرز در کرج افزود: بر اساس توافق اولیه میان ایران و پرتغال، با گسترش همکاری تجاری دو طرف پرداخت مالیات فقط در یک کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس تعامل بین دیپلمات های دوکشور مقرر شده برای گسترش هرچه بیشتر فعالیت تجاری دو کشور کارهای مقدماتی برای پرواز مستقیم لیسبون –تهران فراهم شود.

ریبر خاطرنشان کرد: کشور پرتغال از مشارکت و سرمایه گذاری در ایران به ویژه استان البرز استقبال می کند.

وی ادامه داد: شرکت های مختلف و صاحبان سرمایه پرتغال برای مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه های آب و فاضلاب، انرژی، تامین امکانات گردشگری به ویژه تولید انرژی از زباله در استان البرز آمادگی کامل دارند.

وی گفت: نمایندگان و مسئولان شرکت های پرتغالی ضمن مشارکت و سرمایه گذاری با بخش خصوصی این منطقه باید در مسیر توسعه ای صنعت، تجارت و بازرگانی دو کشور گام بردارند.

*** زمینه همکاری در ارایه خدمات مهندسی با پرتغال فراهم است

رحیم بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی استان در ادامه این نشست اظهار کرد: البرز از مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینه های ارایه خدمات مهندسی برخوردار است و ما می توانیم در این جهت نیز با پرتغال همکاری متقابل داشته باشیم.

وی در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت ها وتوانمندی های صنعتی استان گفت: البرز آماده همکاری در زمینه داروسازی، صنایع غذایی و ساختمانی را دارد.

بنامولایی تأکید کرد: فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای انعقاد قراردادبا خطوط هوایی پرتغال در زمینه انتقال کالاهای تجاری آمادگی دارد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین الملی غذای حلال با کشور پرتغال همکاری کند.

رئیس اتاق البرز با اشاره به اینکه البرز دومین تولید کننده دارویی کشوراست، اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور پرتغال داشته باشند.

در این نشست هیات تجاری و سرمایه گذار کشور پرتغال با صاحبان صنایع و مسئولان اجرایی به تبادل اطلاعات پرداختند تا امکانات و نیازهای پرتغال و استان البرز مورد بررسی همه جانبه قراد دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار