متاسفانه تا کنون اقدام خاصی برای رفع مشکل بیکاران انجام نشده است.
کد خبر: ۲۴۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 06 June 2016
 معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بیکاری جوانان درحال تبدیل شدن به یک بحران است، گفت: متاسفانه تا کنون اقدام خاصی برای رفع مشکل بیکاران انجام نشده است.

به گزارش مهر، اسدالله ربانی صبح دوشنبه در جلسه بررسی و ارائه راهکار برای ایجاد اشتغال جوانان در همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ۱۶ خرداد ۹۵ در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی که فرمودند شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود بیشتر است، گفت: باید برای حل مشکل بیکاری جوانان اقدامات جدی انجام شود .

وی با تاکید بر اینکه به کار بردن واژه «شرمندگی» از سوی رهبر معظم انقلاب از جهات مختلف قابل بررسی و تحلیل است، گفت: رهبر انقلاب به خوبی در جریان مسائل و مشکلات جامعه است و اشرافیت و تسلط کامل رهبر معظم انقلاب به مسائل جامعه باعث شده که معظم له از چنین واژه ای استفاده کنند .

ربانی با تاکید بر اینکه بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده در حال تبدیل شدن به یک بحران است و استفاده از این واژه از سوی رهبر انقلاب نشانه حاد بودن این مشکل است، گفت: متاسفانه تا کنون اقدام خاصی در راستای رفع مشکل بیکاران به نوعی که این مشکل به صورت ریشه ای حل بشود انجام نشده است.

وی با بیان اینکه همه دولت ها و مجالس از گذشته تا امروز در این مشکل سهمی دارند و باید برای آن فکری اساسی صورت گیرد، تاکید کرد: کار آن قدر مهم و دارای اهمیت است که شخص اول کشور یعنی رهبری انقلاب از واژه شرمندگی استفاده می کند و همین اصطلاح تکلیف مسئولان را بیش از پیش نشان می دهد که باید برای حل این مشکل به دور از شعار زدگی در عمل اقدامی انجام دهند .

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای گرفتن دانشجو و گرفتن شهریه ها با هم رقابت گذاشته اند اما در عمل شاهد این هستیم که روز به روز بیکاران به خصوص قشر دانشگاهی بیشتر می شود و کسی در فکر حل این مشکل نیست و امروز مشکل بیکاری باعث ایجاد ناراحتی های روانی برای خانواده ها تبدیل شده است .

ربان اضافه کرد: نتیجه افزایش بیکاری بالارفتن آسیب های اجتماعی، افزایش جرم و جنایات، کاهش ازدواج و افزایش طلاق است.

وی با بیان اینکه جوان بیکار چندان به فکر تشکیل خانواده نیست و خانواده بعنوان محور اصلی جامعه به شدت در معرض خطر است، گفت: شاید علت اصلی همین آمارهای وحشتناک در آسیب های اجتماعی و حتی موضوع تک فرزندی بیکاری جوانان باشد که آرامش را از جامعه گرفته است .

وی با تاکید بر تغییر سیستم آموزشی دانشگاهها و پرهیز از مدرک گرایی و توجه به کارآفرینی  برحل مشکل واحدهای تولیدی بالاخص واحدهای راکد  تاکید کرد و گفت: توجه به بخش مهم گردشگری به عنوان صنعت نوپا و مدرن  وکاهش سود بانکی و جلوگیری از انباشته شدن میلیاردی سپرده ها در بانکها باید برای ایجاد اشتغال مدنظر قرار گیرد.

وی افزایش کیفیت کالاهای تولیدی، توزیع عادلانه اعتبارات اشتغال در استانهای کشور  و راه اندازی کسب و کارهای کوچک و اشتغال زا را از دیگر راهکارها برشمرد و گفت: نظارت بر اختصاص وام های خود اشتغالی ،راه اندازی و احیاء شرکت های تولیدی بزرگ و مادر ، توسعه بخش کشاورزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه نیز در این مقوله اثرگذار خواهد بود.

ربانی جلوگیری از قاچاق کالاها در راستای حمایت از تولید داخل، حمایت از شرکت های دانش بنیان و دانش پژوه، تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت از کارآفرین ، تقویت بخش تعاون و نگاه عادلانه به این بخش، حرکت به سمت خصوصی سازی با نظارت ویژه، کاهش وابستگی به نفت و تقویت تولیدان بومی و محلی  و جلوگیری ازمهاجرت بی رویه روستاییان به شهر را نیز از دیگر راهکارها برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار