کد خبر: ۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷ 18 April 2015
به گزارش تسنیم، سمانه زمانی با اشاره به آغاز هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به تشریح برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران پرداخت و گفت: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است  و در کنار این شعار امسال در هفته سلامت «شعار دولت و ملت ، همدلی و همزبانی» برای ارتقای عادلانه سلامت مدنظر است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: در برنامه از مزرعه تا سفره  جشنواره نوشیدنی‌های سالم در قالب شربتخانه در منطقه 9 تهران اجرا می شود و منطقه 21 میزبان جشنواره زیتون و منطقه چهار میزبان جشنواره عسل خواهد بود.

به گفته زمانی برگزاری سفره‌های غذای سالم شامل نوشیدنی‌ها و غذاهای رژیمی و لبنیات با هدف آشنایی شهروندان با میوه‌های قرآنی وخواص آن و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص شاخص‌های غذاهای سالم و نحوه طبخ آن از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است. 

** نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از نواخته شدن زنگ سلامت در 22 مدرسه شهر خبر داد و در این باره اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی با همکاری مناطق شهرداری تهران در سطح محلات و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌های سلامت متناسب با شعار سال برای دانش آموزان و اولیاء و مربیان از برنامه‌هایی است که در برنامه زنگ سلامت دنبال می‌شود.

** مدیران شهری به دنبال رفع مشکلات مراکز درمانی

زمانی از برنامه عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها منازل سالمندان و به ویژه پدران و مادران شهدا خبر داد و تصریح کرد: سنت حسنه عیادت در حالی در ایام هفته سلامت ترویج می‌شود که در کنار آن مدیران شهر تلاش می‌کنند در جهت رسیدگی به مشکلات بیمارستان‌ها و بیماران با نهادهای درمانی همکاری کنند و در کنار آن همکاری مدیران مراکز درمانی برای اجرای برنامه‌های سلامت در شهر تهران جلب شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با پرداختن به برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره‌های تغذیه، اجرای نمایش‌های میدانی در خانه‌های سلامت، مدارس، مساجد و فضاهای فرهنگی آموزشی متناسب با شعار هفته سلامت اظهارکرد: در اجرای این برنامه‌ها تلاش می‌شود از مشارکت‌های سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه‌ا بهره ببریم.

** راه اندازی دهکده‌های سلامت در مناطق مختلف شهر

وی از برپایی دهکده سلامت با راه اندازی غرفه‌های خدمات سلامت در بوستان‌ها و میادین اصلی شهر خبر داد و گفت: در این غرفه‌ها علاوه بر معرفی توانمندی‌های حوزه سلامت، ایستگاه‌های فرهنگی ایجاد شده است تا با برنامه‌های سخنرانی علمی، برگزاری مسابقه، معرفی افراد سلامت اندیش و فعال حوزه سلامت در جهت جلب مشارکت‌های مردمی حرکت کند. 

** اجرای برنامه پیاده روی خانگی در منطقه 5

زمانی از برنامه پیاده روی خانوادگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب برنامه همگام با سلامت در مناطق 22 گانه خبر داد و افزود: همزمان با روز جمعه، چهارم اردیبهشت که به نام روز سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی نامگذاری شده است این برنامه در مناطق 1 ، 5 ، 14 ، 11 و 19 با حضور خانواده‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برنامه آدینه سلامت در روز جمعه چهارم اردیبهشت ماه تاکید کرد: در این برنامه که اداره کل سلامت منطقه 6 مجری آن است، پایگاه‌های خدمات سلامت در میعادگاه نماز جمعه، خدمات پزشکی ای همچون مشاوره پزشکی، تست قند خون، فشارخون و مشاوره تغذیه به نمازگزاران ارائه می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار