مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس با بیان اینکه 70 درصد آلودگی هوا در شیراز از آلایندگی خودروها ناشی می‌شود گفت: با عاملان ایجاد آتش‌سوزی عمدی در طبیعت به‌عنوان تروریست برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 05 June 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:حمزه ولوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته محیط‌ زیست اظهار داشت: مدتی است که ایجاد آتش‌سوزی در طبیعت به‌عنوان یک اقدام تروریستی محسوب می‌شود و مجازات سنگینی نیز برای عاملان آن در نظر گرفته ‌شده است.

وی با اشاره به افزایش آتش‌سوزی‌ها در طبیعت استان فارس در سه‌ چهار سال گذشته یادآور شد: مقامات قضایی در زمینه برخورد با جرائم علیه طبیعت ضمن همکاری بسیار خوب و نزدیکی با ما، مجازات سنگینی برای مجرمان در نظر گرفته‌اند.

توزیع بنزین یورو 4

این مقام مسئول بابیان این‌که حداقل 70 درصد آلودگی هوا در شیراز از آلایندگی خودروها ناشی شده است، افزود: سهم آلایندگی کارخانه‌های شیراز بسیار کمتر از سایر کلان‌شهرها است.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون یک‌میلیون و 500 هزار لیتر بنزین یورو 4 تا شعاع 60 کیلومتری شیراز در حال توزیع است.

ولوی خاطرنشان کرد: پیگیری شکایت اداره کل محیط‌ زیست این استان درباره آلایندگی کارخانه پتروشیمی شیراز هم‌اکنون به شورای تأمین فارس ارجاع شده است.  

وی با اشاره به تعطیل واحد روغن‌کشی کارخانه روغن نباتی، افزود: هم‌اکنون هیچ شکایتی از سوی ساکنان حوالی این کارخانه مبنی‌بر استشمام بوی نامساعد نمی‌شود و ما دراین‌اواخر این کارخانه را از فهرست صنایع آلاینده خارج کرده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست فارس اضافه کرد: شهرداری شیراز اصرار دارد که روغن نباتی به‌عنوان یکی از صنایع مزاحم شهری به خارج از شهر منتقل شود.

وی همچنین گفت: طبق مصوبه فرمانداری شیراز واحدهای تولید شن و ماسه دارای مجوز فقط در ساعات بین 6 صبح تا 18 حق فعالیت دارند.

واگذاری دو سایت دفن پسماند به پیمانکاران


وی از واگذاری دو سایت دفن زباله‌های ویژه در عادل‌آباد شیراز و شهرستان خنج به پیمانکار خبر داد و گفت: این پیمانکاران باید در سال جاری سایت‌های خود در زمینه‌های دفن پسماندهای الکترونیک و روغن‌ها در حجم سالانه 28 هزار تن را راه‌اندازی کنند و در غیر این‌صورت مجوز آن‌ها به دیگر پیمانکاران واگذار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست فارس درباره سد تنگ سرخ نیز یادآوری کرد: کار ساخت این سد هم‌اکنون متوقف‌شده و تاکنون مجوزی  درباره ادامه احداث آن  صادر نشده است.

وی با اشاره به کمبود آب در فارس گفت: بحران آب در این استان به شکلی عمیق وجود دارد که اجرای مصوبه وزیران در اولویت‌بندی آب شرب نسبت به آب مورد نیاز صنایع  به اجرا در نیامده است.

ولوی همچنین اعلام کرد: در نامه‌نگاری با اداره‌های این استان از آن‌ها درخواست کرده‌ایم که کارمندان خود را به عدم استفاده از خودروهای شخصی و بهره‌گیری از خودروهای عمومی تشویق کنند.

وی یادآور شد: هفته محیط‌ زیست امسال از 16 تا 22 خردادماه جریان خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار