کد خبر: ۲۳۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 01 June 2016
رئیس اداره سیاسی فرمانداری آمل گفت: 140 خانوار به تعداد 573 نفر از مهاجران کولی نشین و خاک سفید تهران در آمل شناسایی شده است.

به گزارش تابناک مازندران، صدیق حق‌شناس در نشست بررسی آسیب های اجتماعی مناطق آسیب پذیر آمل با بیان اینکه در مناطق  آسیب پذیر شناسایی نوع انحرافات گام نخست برداشته شده است، تصریح کرد:  راه‌اندازی پایگاه اجتماعی، مرکز مشاوره زنان آسیب‌پذیر، راه‌اندازی مهدکودک، لایروبی انهار، احداث پایگاه مقاومت بسیج، احداث سرویس بهداشتی و حمام، رفع مشکلات برق، آب و گاز در منطقه امت‌آباد انجام شد.

وی با اعلام اینکه در آمل 140 خانوار به تعداد 573 نفر  غیربومی شناخته شدند، گفت: این افراد در ناحیه غربی شهر آمل به سر می‌برند که همه کولی‌نشین و مهاجران خاک سفید تهران هستند.

حق شناس با بیان اینکه با همکاری اهالی منطقه  و تشکیل شورای محله فعالیت های مشترک میان این گروه های صورت گرفته است، تصریح کرد: از سوی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان از نزدیک فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی منطقه رصد می شود.

رئیس اداره سیاسی فرمانداری آمل با اشاره به اینکه کمیته راهبری و محلی در این منطقه تشکیل شده است، گفت: فعالیت کمیته راهبری با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط چون سازمان بهسازی و نوسازی، بهزیستی، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری، کمیته امداد، شبکه بهداشت و دستگاه‌های خدماتی است که به طور مستقیم در منطقه فعالیت دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به شناسایی دو منطقه محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی موارد پنجگانه آسیب‌پذیری اجتماعی در این مکان‌ها وجود دارد، افزود: فعالیت ساماندهی منطقه امت آباد از سال 92 آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیشترین خدمات در مناطق محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان در شهرستان آمل صورت گرفته است، عنوان کرد: نگاه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به امر توانمندسازی مناطق محروم است.

محمدرضا طاهرنژاد  با بیان اینکه این شهرستان با داشتن طرح مشخص با تعامل و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در یک حرکت جهادی اقدام عملی را در منطقه امت‌آباد آغاز کرده است، گفت:، آمل با آغاز این طرح و اجرای پروژه‌های زیرساختی در این سکونتگاه به نوعی پایلوت کشوری معرفی شد.
خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار