وی با اشاره به اینکه 70 درصد پیمانکاران استان همدان بیکار هستند، گفت: 30درصد مابقی نیز نیمه‌فعال بوده و با مشکلات بسیاری برخی پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند که تمامی توان آن‌ها را در بر نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۳۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 01 June 2016
رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان از بیکاری ۷۰ درصد پیمانکاران این استان خبر داد و گفت: بانک‌ها با پرداخت تسهیلات خلاء کمبود اعتبارات عمرانی را جبران کنند.

به گزارش تسنیم، مرتضی اسکندری صبح امروز در دیدار با روسای بانک‌های استان همدان اظهار داشت: پروژه‌های مسکن و پیمانکاری با رکود مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد پیمانکاران استان همدان بیکار هستند، گفت: 30درصد مابقی نیز نیمه‌فعال بوده و با مشکلات بسیاری برخی پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند که تمامی توان آن‌ها را در بر نمی‌گیرد.

اسکندری با اعلام اینکه سال گذشته تنها 34 درصد اعتبارات عمرانی استان همدان تخصیص پیدا کرد، عنوان کرد: پیمانکاران برای تأمین مالی و اعتباری خود از بازار آزاد پول تأمین می‌کنند که باید با سود بیش از 90 درصد بازپرداخت کنند و این امر سبب ایجاد مشکلات بسیار برای این واحدها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه پرداخت تسهیلات ندارند، عنوان کرد: متأسفانه بانک‌های استان همدان بخشنامه‌ها را پنهان می‌کنند و در اختیار سندیکاها قرار نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی استان همدان با اعلام اینکه سه ماه از سال می‌گذارد ولی اعتبارات عمرانی تخصیص نداشته است، اظهار داشت: تا پایان تیرماه پولی برای پروژه‌های عمرانی تخصیص نمی‌یابد و اگر این روند ادامه داشته باشد فصل کاری در استان همدان از دست می‌رود.

اسکندری با اعلام اینکه بانک‌ها با پرداخت تسهیلات خلاء کمبود اعتبارات عمرانی را جبران کنند، افزود: بستری فراهم شود تا از طریق بانک‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین اعتبار شده و به اتمام برسند و سپس از محل اعتبارات عمرانی تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها از اصل مشتری‌مداری غافل هستند، گفت: اعلام شده بهره بانکی از 28 درصد به 21 درصد کاهش یابد که متأسفانه در عمل این اتفاق رخ نداده و بانک‌ها برای جبران کاهش سود بانکی 20 تا 30 درصد از مبلغ وام را در اختیار می‌گیرد که سود 28 درصد جبران شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان نیز در این جلسه از کاهش 35 درصدی خرید و فروش در بخش مسکن خبر داد و گفت: خرید و فروش مسکن از 95 هزار و 200 واحد در اردیبهشت ماه سال گذشته به 60 هزار واحد در سال 95 رسیده است

ناصر خاکی زاده بیان کرد: بخش مسکن اشتغال‌زایی بالایی به همراه دارد و دغدغه اشتغال‌زایی در این بخش نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که انتظار می‌رود بانک‌های استان همدان در راستای پرداخت تسهیلات این بخش را مورد توجه قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار