ناظر گمرکات استان: طی سال گذشته بیش از ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد دلاراز گمرکات استان بوشهر صادر شد. البته بیشترین درآمد گمرکات استان از صادرات مواد پتروشیمی به دست می آید.
کد خبر: ۲۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 16 April 2015
صبح امروز احمد پور حیدر در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت صادرات و واردات در گمرکات استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: ۱۳ گمرک در استان بوشهر وجود دارد که برخی در زمینه صادرات و تعدادی از گمرکات نیز در حوزه تعاونی مرزنشینان و کالاهای ملوانی فعال هستند.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر در این نشست خبری از کسب رتبه نخست صادرات کشور توسط گمرکات استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد دلاراز گمرکات استان بوشهر صادر شد. البته بیشترین درآمد گمرکات استان از صادرات مواد پتروشیمی به دست می آید.
 صحبت های مدیر کل گمرک بوشهر در حالی است که انتظار می رفت که ایشان نسبت به نگرانی ها و تجمعات هفته اخیر بازرگانان و تجار بوشهری پاسخ دهد. بازرگانان بوشهردر روزهای اخیر نسبت به اجرای سیستم جدید گمرکی در محوطه این اداره تجمع کرده بودند که با دخالت گارد گمرک بندر بوشهر همراه شد. یکی دیگر از مشکلات موجود در گمرکات استان بوشهر ملوانان و ناخداهای بوشهری هستند که با لنج، تجارت را به صورت سنتی با کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه می دهند.این قشر که تجارت را نسل به نسل به ارث برده اند از کمبود تقاضای صادرات رنج می برند. با وجود بهتر شدن فضای  کسب و کار در استان بوشهر هنوز هم ملوانان لنج های تجاری در انتظار مدیریت مسولان گمرک هستند.
منبع: تابناک
برچسب ها: لنج تجاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار