چهره کرج آلوده‌تر از همیشه
در این میان وجود و حضور یک طایفه که حتی فرماندهان نیروی انتظامی نام آنها را تحت عنوان "طایفه خاص" تلفظ می‌کنند، بیش از همه به چهره کرج و شهرهای استان البرز آسیب رسانده است.
کد خبر: ۲۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 16 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: یکی از مهمترین مشکلات شهرهای بزرگ و کلانشهرها، مهاجرت بی رویه و هجرت افراد از طبقات اجتماعی مختلف به این مناطق است.
در این میان، سهم استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت، پس از تهران رتبه دوم در جذب مهاجران است.
این مهاجرت‌های بی‌رویه به صورتی است که سالانه حدود 50 هزار نفر را به جمعیت البرز اضافه می‌کند و آسیب‌های بسیاری به دنبال دارد.
از جمله این آسیب‌ها باید به افزایش متکدیان در سطح شهرها و خیابان‌ها اشاره کرد.
در این میان وجود و حضور یک طایفه که حتی فرماندهان نیروی انتظامی نام آنها را تحت عنوان "طایفه خاص" تلفظ می‌کنند، بیش از همه به چهره کرج و شهرهای استان البرز آسیب رسانده است.
اهلیت این قوم نامعلوم است و در حال حاضر در چند کشور ایران، پاکستان و حتی افغانستان سکونت دارند.
حتی پای برخی از آنها چند قرن پیش به اروپا نیز کشیده شد و می‌گویند آنها دارای ریشه‌ای هندی هستند.
بخش مهمی از اعضای این طایفه که در اطراف شهرهای استان البرز به ویژه کرج سکونت دارند، اقدام به تکدی‌گری می‌کنند و به همین دلیل بیشترین متکدیان کرج را اعضای این طایفه از جمله کودکان و خردسالان آنها تشکیل می‌دهند.
افزایش متکدیان در سطح شهرها، اعتراض شهروندان البرزی را به دنبال داشته است، اما تاکنون مراجعی رسمی، به عنوان متولی جمع‌آوری متکدیان کار را بر عهده نگرفته است.
در همین رابطه معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز می‌گوید: پلیس با متکدیان مجرم برخورد قانونی می‌کند.
سرهنگ محمدرضا خسروی اظهار کرد: بحث جمع‌آوری  و ساماندهی متکدیان در حوزه وظایف نیروی انتظامی نیست و ارگان‌های دیگری متولی این امر هستند.
وی افزود: اگر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این رابطه نیاز به همکاری داشته باشند نیروی انتظامی با آمادگی درکنارآنها خواهد بود.
خسروی خاطرنشان کرد: اگر متکدیان جرمی انجام دهند و یا اگر منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان شوند، نیروی انتظامی وارد عمل شده و با متخلفان برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: پلیس با افرادی که بخواهند به هرنحو قانون را زیر پا بگذارند برخورد و دراین زمینه هیچ اغماضی نمی‌کند.
خسروی درپایان گفت: بدون شک ساماندهی متکدیان تا حدودی از میزان جرایم خردی که دراستان صورت می‌گیرد، می‌کاهد.
از سوی دیگر نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد نیز می‌گویند، توانایی، امکانات و اعتبارات لازم برای جمع‌آوری، نگهداری و بازپروری این گروه را ندارند.
بنابراین نمی‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک، چهره شهرهای استان البرز از وجود متکدیان پاک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار