بیمارستان تخصصی جراحی عروق علوی مشهد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمک خیرین بازسازی و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۲۳۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 24 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، مسؤول تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی جراحی عروق علوی مشهد، اظهار کرد: هزینه بازسازی بیمارستان 128 تخت خوابه علوی مشهد 5 میلیارد تومان و هزینه تجهیز آن 20 میلیارد تومان بوده است.

سعید سعیدی بابیان اینکه در این بیمارستان 98 تخت برای بستری بیماران و 30 تخت ستاره‌دار برای خدمات سرپایی وجود دارد، افزود: دو بخش آی سی یو نیز با 16 تخت آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

وی بابیان اینکه بخشی از هزینه‌های بازسازی بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مابقی آن از طرف خیرین شهر مشهد اعطا شده است، افزود: بخشی از هزینه‌های تجهیز بیمارستان نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین‌ شده است اما مقداری از این مبلغ تأمین نشده که امیدواریم خیرین استان برای تجهیز کامل بیمارستان پیش‌قدم شوند.

مسؤول تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به امکانات این بیمارستان افزود: خدمات‌رسانی دو دستگاه آمبولانس به بیماران اورژانسی، بخش رادیولوژی، آزمایشگاه، آنژیوگرافی، دیالیز، جراحی قلب باز و کلینیک‌های سرپایی بیمارستان ازجمله امکانات این بیمارستان است.

سعیدی بابیان اینکه کلینیک‌های سرپایی موجود در بیمارستان علوی کلینیک‌هایی مفید و مؤثر برای ساکنان منطقه است، ادامه داد: کلینیک‌های جراحی عروق، دیابت، پای دیابتی، قلب و عروق، داخلی، تست ورزش و ارتوپدی ازجمله کلینیک‌های موجود در این بیمارستان است.

وی بابیان اینکه پذیرش بیماران از ابتدای هفته آغازشده و اولین عمل جراحی این بیمارستان نیز صبح روز سه‌شنبه انجام می‌گیرد اضافه کرد: بخش دو بیمارستان علوی تا چند ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌گردد که وضعیت مناسب‌تری نسبت به ساختمان بازسازی‌شده بخش یک بیمارستان دارد.

مسؤول تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بخش دیالیز بیمارستان علوی گفت: بخش دیالیز بیمارستان نیز با 8 تخت به بیماران کلیوی و افراد دیالیزی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان علوی نیز بيان كرد: نبود پارکینگ و نیاز به ساخت پارکینگ طبقاتی، نیاز فضای درمانی بیشتر، فرسودگی بخش‌های قدیمی بیمارستان و نیاز به بازسازی آن‌ها، نیاز به مقاوم‌سازی بیمارستان، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، نبود آشپزخانه، کمبود فضای آموزشی ازجمله مشکلات این بیمارستان است که امیدواریم با همت مسؤولین و خیرین استان حل شوند.

سعیدی با اشاره به بخش آنژیوگرافی نیز اظهار كرد: بخش آنژیوگرافی بیمارستان نیز بیماران استان و بیماران استان‌های هم‌جوار را پوشش خواهد داد و به همین منظور به دستگاه‌های آنژیوگرافی جدیدتری نیازمندیم.

وی در پایان خاطر نشان كرد: امید داریم بیمارستان علوی به یک بیمارستان منطقه‌ای تبدیل شود تا بتواند خدمتی به زائران و مجاوران رضوی ارائه دهد.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار