استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان های مردم نهاد ، سربازان عرصه ی مقابله و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد در جامعه هستند.
کد خبر: ۲۳۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 18 May 2016

به گزارش تابناك رضوی، علی رضا رشیدیان در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به ظرفیت سمن ها در امر مبارزه و مقابله با پدیده شوم اعتیاد، از سازمان های مردم نهاد،به عنوان سربازان این عرصه یاد کرد.
وی همراهی و جلب مشارکت خیران را در این حوزه ضروری دانست و اظهار كرد: توجه به اقدامات فرهنگی به ویژه در مناطق در معرض آسیب و برنامه ریزی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی از مضرات اعتیاد در جامعه ی هدف، از جمله مواردی است که همواره باید به آن توجه شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس هدف گذاری امسال و اولویت بندی صورت گرفته، تاپایان سال باید در استان شیوع اعتیاد پنج درصد کاهش و ظرفیت درمان معتادان 10 درصد در مقایسه با سال گذشته، افزایش یابد.
رشیدیان با بیان این که منشا وقوع بسیاری از جرائم، اعتیاد است؛ تصریح کرد: برنامه ریزی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یک وظیفه ی شرعی و فراتر از تکلیف اداری، در سال 95 بر عهده ی تمام مسئولان اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی است.
وی با تاکید بر اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در امر مقابله با اعتیاد، بيان كرد: برخورد جدی با سوداگران مرگ، توزیع کنندگان خرد وکلان وپاکسازی چهره ی شهرها و استان از معتادان متجاهر باید یک اولویت در سال جاری باشد.
استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته، افزود:موفقیت های به دست آمده، حاصل تلاش جمعی و همکاری همگان بوده است.
رشیدیان تاکید کرد: افزایش 22 درصدی کشفیات در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، نشان از اهتمام جدی دستگاه های کاشف در امر مبارزه و مقابله با قاچاق مواد مخدر دارد.
در دو ماهه ی امسال سه تن و 931 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که این رقم در مدت مشابه پارسال سه تن و 200 کیلو گرم بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار