مسئول نمایندگی ارشاد اسلامی شهرستان لنده:
اسماعیل زارعی :خبرنگار باید بدون حب و بغض به رسالت اصلی خود بپردازد و در این راه از هیچ کس نباید ترسی داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 17 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مسئول نمایندگی در جمع اعضای انجمن خبرنگاران شهرستان لنده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از زحمات اصحاب رسانه اظهارکرد امر اطلاع رسانی یکی از مهمترین و سخت ترین رسالت هایی است که بر دوش بهترین و توانمند ترین افراد جامعه گذاشته شده است.
مسئول نمایندگی ارشاد اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: اصحاب رسانه با سوژه های خبری و گزارشات خوب خود در حل خیلی از معضلات و مشکلات جامعه  نقش مهمی دارند.اطلاع رسانی شفاف و روشنگری از حقوق اصلی اصحاب رسانه است ودر این را نباید تحت تاثیر جریانات و فشارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ادارات قرارگیرند.
مسئول نمایندگی ارشاد اسلامی شهرستان لنده در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت :خبرنگار باید بدون حب و بغض به رسالت اصلی خود بپردازد و در این راه از هیچ کس نباید ترسی داشته باشد.
وی گفت: منافع ملی و خطوط قرمز باید از سوی اصحاب رسانه رعایت شود تا خدای ناکرده حق و حقوقی از کسی تضییع نشود.
زارعی ضمن گلایه از برخی ادارات اظهار کرد ادارات باید خبرنگاران را که در تمام ساعات شبانه روز در حال تلاش برای پوشش اخبار شهرستان هستند حمایت کنند تا با رغبت و دلگرمی بیشتری کارشان را ادامه دهند . البته حمایت نه به معنای تطمیع خبرنگار که از رسالت اصلی خویش عقب بیفتند خبرنگاران  همانند قلب تپنده ای هستند که باید در تلاطم باشند و با خبرهای گوناگون خود جامعه را از نعمت اطلاع رسانی سیراب کنند.
اطلاع رسانی شفاف و روشنگری از حقوق اصلی اصحاب رسانه است
وی پیگیری های مستمر و مداوم کار خبری را  دلیل به بار نشستن پروژها و طرح ها دانست و به نمونه هایی از جمله خیابان سادات اشاره کردند که پیگیری و هجمه های خبری را عامل بسیار مهمی در پیشبرد کارهای جامعه دانست .
مسئول نمایندگی ارشاد اسلامی شهرستان لنده در ادامه از خبرنگاران خواست که بحث خبر و اطلاع رسانی را وارد مسائل سیاسی نکنند و با دوری از چنین حواشی به کار خود ادامه دهند و از انجمن خبرنگاران لنده خواست هرخبری که باعث پیشبرد شهر شود از هر شخص و نهادی باشد، پوشش داده شود و از قرار دادن اولویت بعضی از ادارات دوری کنند زیرا خبر باید متنوع باشد که در همین زمینه اشاره به بازدید های کاربران از بسته های خبری سایت ها و خبرگزاری ها  کردند که نمونه کامل تنوع خبر هستند.
زارعی از خبرنگاران خواست که از طرح گزارشات ضعیف خودداری کنند و نقد منصفانه را در دستور کار قراردهند و از نقدهای مغرضانه دوری کنند.
رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده  نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي خبرنگاران و اين انجمن گفت: خبرنگاران راويان صادق و امانت‌داران مسئولان و مردم هستند.

فتاح بدری افزود: باید این باور در جامعه ایجاد گردد که  هر کس می‌خواهد در حوزه خبر فعالیت کند، می‌خواهد خدمت کند چرا که ذات خبرنگاری خدمت است هر چند انجام این مقوله  کار مشکلی است و دشواری هایی هم دارد اما خبرنگاران ما باید هوشیار باشند و از این فرصت طلایی که در اختیار آنها قرار گرفته به نفع دولت و مردم به خوبی استفاده کنند و وارد حاشیه ها نشوند.

رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده در ادامه عنوان کرد:یکی از شگردهایی که ممکن است اقلیتی از مدیران ضعیف بکار ببرند شیوه وامدار کردن رسانه ها به طرق مختلف و سفارش رپورتاژهای خبری گاه و بیگاه می باشد که انشاء الله خبرنگاران و رسانهای همیشه بیدار ما در دام اینچنین تله هایی نخواهند افتاد .

وی  خبرنگاران را از اركان فرهنگي جامعه خواند و اظهار داشت: وقت‌شناسي، امانت‌داري، صداقت و... از ويژگي‌هاي خبرنگاران در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد و لازمه ی گسترش فرهنگ صحیح ،توسعه اطلاع رسانی است که این مهم با تعامل مدیران دستگاهها و روابط عمومی ادارات بیش از پیش محقق خواهد شد و قطعا مسولان و جامعه خبری استان در تحقق این مهم گام بر می دارند.
گزارش:مجید مرادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار