تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
کسانی که شغلشان خرید و فروش و انتقال دام بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است باید کاملا آمادگی روبرو شدن با این بیماری کشنده را داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 17 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،خبرهایی از انتشار بیماری تب کنگو در شهرستان بهبهان که چسبیده به سه شهرستان بهمئی و کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است مخابره می شود.
سایت خبری تحلیلی تابناک در گزارشی (اینجا )به بررسی صحت و سقم و اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخته است. بنابراین گزارش احتمال شیوع این بیماری در شهرستان بهبهان جدی بوده و مسئولین بهداشتی این شهر اقدامات پیشگیرانه را شروع کرده اند.
با توجه به حجم بالای تردد بین سه شهرستان یاد شده استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان بهبهان لازم به نظر می رسد که ساکنین این دو شهرستان و دیگر مناطق استان نهایت دقت و توجه را به این موضوع داشته باشند.
مسئولین ذی ربط در استان کهگیلویه و بویراحمد و کسانی که تردد به شهرستان بهبهان دارند ،خصوصا کسانی که شغلشان خرید و فروش و انتقال دام بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است باید کاملا آمادگی روبرو شدن با این بیماری کشنده را داشته باشند.
تب کنگو چیست؟
بیماری تب خونریزی دهنده کریمه یا کنگو، یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام با منشأ دامی است و امکان گسترش سریعی در میان انسان و دام دارد. این بیماری همچنین به سادگی قابلیت انتقال دارد و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی و توجه کافی به آن، می‌تواند ابعاد خطرناکی پیدا کند.
گفتنی است به لحاظ جغرافیایی، ایران یکی از کشورهای مستعد در بروز این بیماری است و جدا از آن فصل گرم سال نیز تأثیر به سزایی در شیوع بیشتر این بیماری دارد. با این حساب می‌توان گفت، از یک سو شرایط مناسب آب و هوایی ایران و فصل گرم سال در گسترش این بیماری و از سوی دیگر ابعاد خطرناک آن، این الزام را ایجاد می‌کند که مسئولان و کار‌شناسان ذی ربط ‌‌نهایت تلاش خود را برای مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن به عمل آورند. پیش از این، شیوع بیماری تب برفکی میان حیوانات اهلی یکی از مسائلی بود که در میان بی‌توجهی‌ها باعث تلف شدن هزاران دام در نقاط مختلف کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار