کد خبر: ۲۳۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 17 May 2016


شهردار منطقه هفت شهرداری کرج از اتمام اتصال فاضلاب شهرک بهارستان به شبکه فاضلاب شهری طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت:‌ بوی بد این فاضلاب به زودی برطرف می‌شود.

علیرضا کیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سال‌های گذشته و به دلیل اینکه فاضلاب شهرک بهارستان در منطقه باغستان کرج به صورت غیر اصولی رهاسازی و دفن می‌شد، آلودگی‌های بسیاری به منطقه وارد می‌کرد.

وی افزود: این امر موجب شده بود که مردم منطقه از بوی بسیار بد و نامطبوع رهاسازی غیر اصولی فاضلاب شهرک بهارستان رنج ببرند که خوشبختانه در سال گذشته و با اقدامات انجام شده، بخش مهمی از این شهرک به فاضلاب شهری متصل شد.

شهردار منطقه هفت کرج گفت: تنها بخش کوچکی از شهرک هنوز به فاضلاب شهری متصل نشده و فاضلاب این محدود کوچک در رود دلمبر رها می‌شود.

کیان تصریح کرد: گزارش‌های مردمی از این امر داشتیم و به همین دلیل چندین مورد بازرسی سوی شهرداری منطقه هفت صورت گرفت و حتی در هفته گذشته چندین بار شخصاً به محل رفته و شرایط را بررسی کردیم.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مربوطه و تذکراتی که به آنها داده شده است، اتصال این بخش از فاضلاب شهرک بهارستان به فاضلاب شهری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

شهردار منطقه هفت کرج گفت: برای این منظور نیاز به حدود دویست متر دیگر لوله‌گذاری داریم که انجام این طرح به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و حتی شهرداری بر اساس طرح‌های عمرانی قرار بود که بخشی از محدوده را آسفالت کند که دستگاه‌های مرتبط از ما خواستند تا پایان لوله‌گذاری‌ها این اقدام را به تأخیر بیاندازیم.

کیان بیان داشت: هم‌اکنون منتظر اتمام طرح‌ هستیم و به طور قطع ظرف حداکثر چند هفته آینده، اتصال شهرک بهارستان به فاضلاب شهری تکمیل شده و مردم دیگر از بوی بد و نامطبوع آن رنج نمی‌برند.

* بلوار باغستان به جاده آتشگاه متصل می‌شود

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه سرنوشت طرح اتصال بلوار باغستان به جاده آتشگاه به کجا انجامید، گفت: یکی از مهمترین مشکلات منطقه هفت مربوط به ترافیک بلوار موذن و همچنین محدوده باغستان است که طرح‌های ویژه‌ای با هدف کنترل ترافیک در دستور کار داریم.

شهردار منطقه هفت گفت: با توجه به راه‌اندازی محور نوجان – چالوس، بخشی از خودروها حاضر در جاده چالوس برای دسترسی به شهرستان کرج می‌توانند از محور چالوس – نوجان – آتشگاه کرج استفاده کنند و طبیعی است بار ترافیکی منطقه را افزایش می‌دهد.

کیان اظهار داشت: به همین دلیل طرح اتصال بلوار باغستان به جاده آتشگاه در دستور کار گرفت که مطالعات طرح انجام شده است.

وی گفت: این بلوار به طول حدود دو کیلومتر می‌شود که در طول مسیر دو یا سه معارض داریم که برای تملک املاک فوق و رفع معارض اقدامات لازم در دست انجام است.

شهردار منطقه هفت کرج تصریح کرد: پس از رفع معارض عملیات ساخت این بلوار آغاز می‌شود و به طور قطع این طرح طی سال جاری تعیین تکلیف شده و به نتیجه خواهد رسید و در صورت بهره‌برداری از این بلوار بخشی از ترافیک منطقه هفت برطرف می‌شود.

کیان در ادامه به دیگر طرح‌های در دست اجرای شهرداری برای رفع مشکل ترافیک منطقه هفت اشاره کرد و گفت: ایجاد راه دسترسی شهرک هلکوپترسازی به شهرک بهارستان، احداث راه‌های جدید به ویژه در محدوده پشت زندان رجائی‌شهر و حد فاضل دانشگاه آزاد و دانشگاه هنر و اتصال این مناطق به بلوار موذن از جمله طرح‌هایی است که به صورت ویژه در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کلان شهرداری کرج، در آینده نزدیک باید خیابان‌های پیروزی و اشتراکی یک طرفه شوند و با این کار تسهیل در تردد خودروها در این مسیر انجام خواهد شد.

شهردار منطقه هفت کرج گفت: از سوی دیگر با توجه به کمبود فضای سبز و مراکز تفریحی در منطقه، به مردم قول داده بودیم که پارکی را در خیابان پیروزی احداث کنیم که مجوزهای لازم اخذ و همچین اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کیان گفت: بر اساس طرح یاد شده، خیابان پیروزی به شهرک بهارستان متصل و در کنار آن پارک سنگی دو هکتاری احداث می‌شود و این پروژه نیز به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

* برخورد ویژه با واحدهای دستفروشان منطقه رجائی‌شهر

شهردار منطقه هفت شهرداری کرج یکی دیگر از طرح‌های ویژه در دستور کار را برخورد با واحدهای صنفی مزاحم و دستفروشان منطقه رجائی‌شهر توصیف کرد و گفت: در خیابان اصلی رجائی‌شهر تعدادی از واحدهای صنفی فعال هستند؛ به نوعی این خیابان به یکی از مراکز اصلی عرضه پوشاک و تجاری تبدیل شده است.

کیان بیان داشت: واحدهای صنفی دارای مجوز در این منطقه نسبت به حضور دست‌فروشان و آسیبی که فعالیت آنها به کار واحدهای صنفی وارد کرده و ترافیک زیادی که ایجاد می‌شود، انتقاد داشتند.

وی گفت: برای رفع این مشکل جایگاه برای دست‌فروشان و تجمیع آنها در یک منطقه که مشکلی برای مردم و تردد خودروها ایجاد نکند، از سوی شهرداری کرج پیگیری شد.

شهردار منطقه هفت شهرداری کرج گفت: برای این منظور زمینی به وسعت بیش از دو هزار و 600 متر مربع در نظر گرفته شد و دست‌فروشان خیابان اصلی رجائی‌شهر به این جایگاه منتقل شدند.

کیان گفت: در حال حاضر بیش از 200 دست‌فروش به جایگاه وی منتقل شده و شاهد هستیم که رضایت‌مندی خوبی این طرح برای مردم، واحدهای صنفی دارای مجوز رجائی‌شهر و همچنین خود دست‌فرشان ایجاد شده است.

* ضرورت همراهی دستگاه‌ها با شهرداری کرج

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری به طور قطع بدون مشارکت و همراهی دستگاه‌های دیگر محقق نمی‌شود، گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها نیازمند همراهی و تعامل با دیگر دستگاه‌ها هستیم.

شهردار منطقه هفت کرج اظهار داشت: به عنوان نمونه مجوزهای لازم برای یک طرفه شدن خیابان‌های پیروزی و اشتراکی از شورای ترافیک اخذ شده، اما برای این کار که نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد خودروها و کاهش ترافیک دارد، نیاز است که تیرهای برق واقع در خیابان اشتراکی جابه‌جا شوند که اجرای آن نیاز به تعامل و همکاری اداره برق دارد و خوشبختانه شاهد این تعامل هستیم.

کیان تصریح کرد: از سوی دیگر طرح‌های شهرداری با هدف خدمت بیشتر به خود مردم اجرا می‌شود و امیدواریم شهروندان فهیم ما همچون گذشته ارتباط مناسبی با شهرداری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار