تابناک: با حاکم شدن خشکسالی حتی در منطقه کوهستانی و پربارش فریدن در سال های اخیر،مردم مجبور به استفاده از آب های زیرزمینی شده‌اند که همین موضوع سبب شده تا مردم از سلامت آبی که مینوشند تردید داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 14 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، موضوع آلودگی آب ها هر از گاهی در یکی از شهرها مطرح می شود که با تایید و تکذیب هایی از سوی مسئولان نیز روبرو می شود.

چند سالی است که موضوع آلودگی آب شرب برخی روستاهای شهرستان فریدن در غرب اصفهان موجب نگرانی مردم و البته انتقاد برخی مسئولان نیز شده است.

شهرستان فریدن با وجود اینکه به چشمه کوهرنگ نزدیک و معمولا در تمامی ماه های سال از گذر رودخانه زاینده رود، بهره‌مند است اما مردم برخی روستاهای آن چند سالی است که آب با طعم نیترات مصرف می کنند.

برخی معتقداند استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی برای مزارع در این منطقه سبب شده تا نیترات اضافی موجود در این کودها به زمین رسوخ کرده و به چاه هایی که حاوی آب های زیرزمینی است، ورود پیدا کند.

با حاکم شدن خشکسالی حتی در منطقه کوهستانی و پر بارش فریدن در سال های اخیر، مردم مجبور به استفاده از آب های زیرزمینی شده اند که همین موضوع سبب شده تا مردم از سلامت آبی که می نوشند تردید داشته باشند.

اخیرا فرماندار این شهرستان نیز از این موضوع و وجود نیترات در آب آشامیدنی، ابراز نگرانی کرده بود.

محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن هم در خصوص مشکل روستاها گفت: اکنون دنبال هستیم برای روستاها یک مجتمع آبرسانی تهیه کنیم چون در حال حاضر هر روستا به طور مجزا برای خود چاه دارد و لذا حل کردن مشکل روستاها سخت است.

وی بیان داشت: یک دستگاه تصفیه آب نیز خریداری شده و امید است مشکل اعتباری آن نیز مرتفع شود تا از طریق آن بتوانیم میزان نیترات موجود در آب را کاهش دهیم.

اسفنانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این وضعیت در حالی است که سرشاخه‌های کارون، زاینده رود و قم رود از شهرستان ما می‌گذرد و مردم فریدن دارای چنین مشکلی هستند.

وی اظهار داشت: نزدیک به یک میلیارد و 500میلیون متر مکعب آب خروجی آب از این منطقه است.

طی سال های اخیر تنها آبرسانی به مردم فریدن با تانکر تنها راه حل این موضوع بوده است و به دلیل اینکه بخشی از مشکل موجود به دست خود مردم منطقه رفع می شود، راه کار نهایی و اصلی این مسئله باید با آموزش به کشاورزان منطقه برای عدم استفاده بی جا از سموم و کودهای شیمیایی برای از بین بردن آفات مزارع ارائه شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار