تابناک: علی یکی از شهروندانی است که در منطقه غرب اصفهان یعنی خیابان آتشگاه و محله نصرآباد سکونت دارد، خودش می گوید اوایل سال 83 تصمیم گرفت یک رستوران سنتی در ورودی ناژوان راه اندازی کند تا بتوانند از این طریق کسب و کاری داشته باشداما پس از بسته شدن این مسیر دیگر کسب و کارش به نوعی کسادشده و کسی هم به عنوان مشتری سری به این رستوران نمیزند.
کد خبر: ۲۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 14 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، علی یکی از ساکنان محله نصرآباد است که از بسته شدن ناژوان متضرر شده و کسب و کارش رو به زوال رفته است.

چند سال پیش با توجه به اعتراض برخی ساکنان و کشاورزان منطقه ناژوان و نصرآباد به خاطر نبود امنیت باغ ها و هم چنین فضای نامناسب قهوه خانه های این منطقه، عبور و مرور در ورودی منطقه ناژوان از سمت نصرآباد و برخی محلات دیگر مسدود شد.با این وجود ایجاد این محدودیت عده ای از این کار ناراضی بودند و برخی نیز از این اتفاق خوشحال.

مجید تاجمیر ریاحی یکی از ساکنان این منطقه درباره بسته شدن راه ورودی ناژوان از نصرآباد به تابناک گفت: زمانی که این مسیر باز بود، عده ای متضرر می شدند چرا که برای باغ ها و مزارعشان امنیت کافی وجود نداشت هم چنین برخی نیز از شرایط و فضای نامناسب منطقه گله مند بودند اما کسب و کار فضای خوبی داشت و مردم منطقه از این طریق درآمد خوبی داشتند.

با وجود این اتفاقات و محدود کردن تردد در این محدود هنوز عده ای رضایت ندارد و مشکلات عدیده ای نیز وجود دارد، علیرضا نصر اصفهانی، یکی از اعضای شورای شهر که اصالتا اهل منطقه نصرآباد است، با اشاره به اینکه در فصل بهار قرار داریم، اظهار کرد: با توجه به فصل بهار و تابستان و فراوانی رفت و آمد در منطقه ناژوان مسئله ورودی این منطقه از سمت غرب و محلات به ویژه محله نصر‌آباد مشکلات عدیده‌ای برای شهروندانی که قصد عبور دارند، ایجاد می‌کند. همچنین این موضوع مشکلات بسیاری را برای ساکنان این محلات ایجاد کرده که باید ساماندهی شود.

وی افزود: چند سالی است که تذکرات لازم در این زمینه ارائه شده که متأسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از شهردار اصفهان و دیگر مسئولان مربوطه درخواست می‌کنیم در راستای رفع مشکلات ساکنان منطقه و شهروندان نسبت به ایجاد مسیری مناسب به منظور دسترسی به پارک ناژوان و امکانات تفریحی ایجاد شده در آن اقدام کنند.

نصراصفهانی به مشکلات ایجاد شده در این محدوده اشاره کرد و افزود: امنیت مردم در ناژوان و نصرآباد به مخاطره افتاده است و آلودگی‌های صوتی متصاعد از وسایل نقلیه عبوری نیز از مشکلات ایجاد شده در این حوالی محسوب می‌شود.

حالا با مطرح کردن این موضوع باید به این سوال جواب داد که آیا همه مردم این منطقه خواستار بسته شدن مسیر رفت و آمد از محله نصرآباد هستند، چرا که عده ای مثل علی که با سرمایه گذاری در این منطقه قصد درآمد زایی داشتند متضرر شدند و عده دیگر نیز که موافق بسته شدن مسیر بودند، خیر زیادی از این موضوع ندیده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
این مسیر باز باشد خوبه که علی هم از کسب و کار نیوفتد.و محله نصرآباد هم جوانب مثبت در آمد زایی را در نظر بگیرن به نفعشونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار