کد خبر: ۲۲۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز از برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مهرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن مشارکت‌های مردمی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی یکی از نیازهای فرهنگی جامعه است، افزود: باید تلاش شود تا با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی در امر مدرسه‌سازی در این استان تلاش خود را دو چندان کنیم.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت دانش‌آموزی این استان می‌طلبد تا گام‌های خود را برای توسعه و افزایش کلاس‌های درس مستحکم‌تر کرده و با توسعه فضاهای آموزشی مشکلات را در این زمینه کمتر کنیم.

این مسؤول در ادامه به برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان البرز اشاره کرد و افزود: این جشنواره 27 اردیبهشت ماه در کرج برگزار می‌شود.

مهرانی تأکید کرد: استان البرز برای رفع کمبودها در فضاهای آموزشی نیاز به مشارکت‌های مردمی و خیران دارد لذا در این زمینه باید فرهنگ‌سازی‌های بسیاری صورت گیرد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان بتواند راهکاری مناسب در مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این استان باشد و سهم حضور خیران مدرسه‌ساز را در البرز ارتقا دهد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز در استان البرز با اشاره به اینکه تاکنون خیران بسیاری اقدامات لازم برای ساخت مدارس در این استان را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترده بودن استان البرز و افزایش جمعیت ساخت این میزان مدرسه توسط خیران پاسخگو نیست و باید فضاهای آموزشی در این استان همچنان با توسعه همراه باشد.

مهرانی کمبود کلاس‌های درس و تراکم دانش‌آموزی در سر کلا‌س‌ها را از مهمترین مشکلات دانست و گفت: باید فضای مدارس در آرامش و تعداد دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس را به استانداردها نزدیک کنیم این درحالی است که در کلاس‌های درس در این استان شاهد تراکم دانش‌آموزی هستیم و معلمان بخشی از انرژی خود را صرف ساکت کردن دانش‌آموزان و نظم دهی به کلاس می‌کنند.

وی آگاه سازی مردم را در زمینه مشارکت در ساخت مدارس مهم ارزیابی کرد و افزود: این وظیفه بر دوش رسانه‌ها است تا مردم را از این مهم به صورت دقیق و درست آگاه سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار