کد خبر: ۲۲۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 10 May 2016


استاندار البرز گفت: با انعقاد قرارداد میان دستگاه های مسئول، تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان البرز باید به اطلاع استانداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید طهایی پیش از ظهر روز سه شنبه در نشست تخصصی مدیران ارشد سازمان فضایی ایران که در مرکز فضایی ماهدشت و با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: استان البرز را می توان به عنوان پایلوت بخشی از امکانات و عملکردهای مرکز فضایی و بخش ارتباطات در نظر گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان نظیر همجواری با پایتخت، وجود طبیعت بکر و مراکز علمی متعدد، افزود: تغییر کاربری اراضی در این منظقه به سبب وجود تمامی ظرفیت های مذکور از جمله اقدامی است که مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته است.

استاندارالبرز گفت: پیشنهاد می شود بخشی از اطلاعات را در اختیار استارت آپ ها که راهکارهای جدید را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می کنند، قرار داده شود چرا که با تحقق این امر، دستاوردهای خوبی برای استان به دست خواهد آمد.

وی بیان کرد: برخورد با این دست از افراد سودجو از جمله اقداماتی است که همواره مدنظر قرار گرفته و قوه قضائیه نسبت به برخورد با اقدامات و بناهای غیرقانونی این حوزه به خوبی وارد عمل می شود.

طهایی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی با عقد قرارداد بین ۲ دستگاه جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی به اطلاع استانداری برسد، تصریح کرد: با اجرایی شدن این امر، بستر حفظ اراضی و باغات با ارزش استان بیش از گذشته فراهم می شود و استانداری البرز آمادگی لازم برای اقدامات لازم در این حوزه را دارد.​

وی در پایان با اشاره به اینکه بخشی از استان البرز و غرب استان تهران محل ریزگردهایی شده که گاهی اوقات تهران را فرا می گیرد، گفت: حدود ۱۴ میلیون نفر از این ریزگردها آسیب می بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار