يك بزمجه بياباني (وارانوس) پس از زنده گيري و تحويل آن به اداره حفاظت محيط زيست شهرستان فسا در طبيعت رهاسازي شد.
کد خبر: ۲۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 10 May 2016


مسئول آتش نشاني شهرستان فسا، دوشنبه با بيان اين مطلب در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در پي تماس تلفني
يكي از ساكنان منطقه فاز چهار گلستان شهر فسا مبني بر وجود يك بزمجه در سرويس بهداشتي حياط يكي از واحدهاي مسكوني اين منطقه، تيم امداد و نجات به محل اعزام شد و اين جانور را زنده به دام انداخت.
نادر نوح پيشه افزود: اين بزمجه بياباني (وارانوس) پس از زنده گيري تحويل اداره حفاظت محيط زيست شهرستان فسا شد تا در طبيعت رهاسازي شود.
او گفت: بتازگي نيز يك حلقه مار افعي در مقابل در يكي از واحدهاي مسكوني و يك مار ديگر در منزل يكي از شهروندان فسا مشاهده شد كه هر دو آنها پس از زنده گيري به اداره محيط زيست فسا تحويل داده شد.
نوح پيشه اظهار كرد: بسياري از خانواده ها و مردم علت مشاهده اين حيوانات وحشي و خطرناك را در شهر كه موجب هراس آنها شده، جويا مي شوند كه گفته مي شود دليل حضور آنها در مناطق مسكوني به دليل تداوم خشكسالي و كم آبي در زيستگاه هاي اين جانوران است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان فسا هم در مورد وجود بزمجه بياباني در يكي از واحدهاي مسكوني اين شهر گفت: طول اين سوسمار نسبتا بزرگ (بزمجه بياباني) 150 سانتي متر است كه با توجه به سلامت اين جانور، پس از تحويل آن به اين اداره در منطقه ميانجنگل فسا، در دل طبيعت و به دور از محيط شهري رهاسازي شد.
سعيد هرمزي افزود: اين جانور سمي نيست و در حفظ تنوع زيستي نقش بسيار سودمندي دارد.
وي ادامه داد: اين گونه جانوران به دليل دارا بودن دندان هاي نيش بسيار تيز، گاز دردناكي دارند و در زمان احساس خطر با دم بلند خود ضربه هاي متعدد و شلاقي و بسيار سريع به مهاجم وارد مي آورند.
بزمجه بياباني از خانواده سوسمارهاست و طول بدن آنها از 20 تا 300 سانتي متر است.
شهرستان فسا در 130كيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار