امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان گفت: افزایش توجه جوانان به ارزش‌های دینی در هیئت‌های مذهبی یک فعالیت سیاسی و همراه با بصیرت‌افزایی به شمار می‌‎رود و این موضوع باید در هیئت‌های مذهبی استان اصفهان برای حفظ عزت کشور به صورت ویژه آموزش داده شود.
کد خبر: ۲۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جمع مسئولان شورای هیئت‌ها و کانون مداحان استان اصفهان اظهار داشت: هیئتی با ارزش‌تر و موفق‌تر است که در جذب جوانان به امام حسین (ع) موفق‌تر باشد.

وی افزود: وزن و طول و عرض عَلَم هیئت ملاکی برای قبولی عزاداری‌ها یا ثواب بیشتر نبوده، بلکه آنچه به عزاداری‌ها ارزش می‌دهد، خلوص نیت است.

امام جمعه اصفهان هیئت را محلی برای فعالیت‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: توجه دادن جوانان به ارزش‌های دینی یک فعالیت سیاسی بوده و کسانی هم که به اعتقادات دینی پایبند نیستند، باید برای حفظ عزت خود و کشور نگذارند بیگانگان بر ما تسلط پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در جایگاهی قرار داریم که سران کشورهای غربی و آمریکا برای دیدار و صحبت با وزیر امور خارجه کشورمان ساعت‌ها پرواز کرده و نزدیک به 6 ساعت به مذاکره و جلسه می‌پردازند و این عزت توسط خود مردم حاصل شده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: امروز همه دنیا در مقابل ما ایستاده و برای ما ارزش قائل هستند، بنابراین نباید با رفتارهای اشتباه و غلط بهانه به دست آن‌ها بدهیم.

وی هیئت را مکانی مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌ها باید در رفتار‌ها، محتوای اشعار، نوع عزاداری و حتی راهپیمایی‌های خود مدبرانه و عاقلانه رفتار کنند و رفتارهای خود را با ملاک‌های اسلام انطباق دهند.

امام جمعه اصفهان یکی از روش‌های جذب جوانان به هیئت را واگذاری امور به جوانان دانست و اظهار داشت: کربلا را جوانان ایجاد کردند، و باید خودشان هم آن را نگه دارند بنابراین شما امور هیئت را به جوانان واگذار کنید و به عنوان اتاق فکر راهنما و پشتیبان آن‌ها باشید.

وی با اشاره به روایات، قلب جوان را چون مزرعه دانست و افزود: نگذارید دشمنان بذر خود را در قلب جوانان ما بکارند، آن‌ها با فیلم‌ها، اینترنت و ماهواره به طور مستقیم وارد خانه‌های ما می‌شوند، بنابراین باید برای حفظ دین و دنیای آن‌ها هوشیار باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: تاکنون مردم ما از لبه تیز هجمه‌های نظامی و اقتصادی به سلامت عبور کردند ولی تیغ تهاجم فرهنگی تیز‌تر و خاموش‌تر است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار