کد خبر: ۲۲۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 08 May 2016


رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز از ارزیابی و رصد عملکرد مدیران در اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز،سید حمید طهایی در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز اظهار داشت: عمده مسئله‌ای که کشور در مسیر تحقق آن دیدگاه مشترکی وجود دارد موضوع اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بحث مهمی است که نحوه اجرای درست آن می‌تواند به الگویی بی بدیل در کشور قلمداد شود.

طهایی با مهم خواندن تحقق راهبردهای اقتصادمقاومتی در ابعاد مختلف بیان کرد: رهبری معظم و قوای سه گانه بر تحقق این مسئله تأکید دارند، بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌ها این موضوع مهم را در اولویت کاری قرار داده و بر اساس زمانبندی تعیین شده حرکت کنند تا عملکردشان در میزان محقق شدن راهبردهای عملیاتی ارزیابی شود.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی البرز بیان کرد: باید در این ستاد طرحی نو در مسیر اجرایی شدن راهبردهای اقتصاد مقاومتی اجرا کرده و فراتر از شرایط معمولی گام بر داریم تا از فعالیت‌های ستاد اقتصادمقاومتی عقب نمانیم.

وی با تأکید بر لزوم تولید فکر در این ستاد گفت: مطابق دستورالعمل ستاد، وظایف دستگاه‌ها باید تعریف و برش استانی از برنامه‌های ملی ارائه شود تا در کنار آن اتاق فکر اقتصاد مقاومتی تولید فکر و ایده داشته باشد.

طهائی با اشاره بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت صاحبنظران و اقتصاددانان زبده در ستاد اقتصادمقاومتی البرز تصریح کرد: باید در اجرای راهبردهای اقتصادمقاومتی به افقی مشترک برسیم و براساس آن نقشه راه را تعریف کنیم.

استاندار البرز بیان کرد: آسیب شناسی از خلاء های موجود و بهره‌مندی از خدمات دولت الکترونیک به ویژه در بحث موانع تولید در واحدهای اقتصادی و صنعتی یکی از الزاماتی است که مسیر نیل به افق مشترک را کوتاه‌تر می‌سازد.

وی افزود: نقش شوراهای اسلامی نیز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی البرز همچنین بر ضرورت مشخص‌شدن پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تأکید کرد و گفت: تعریف زمانبندی برای واگذاری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در دو بازه کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز یکی از اولویت‌های ستاد بشمار می‌رود.

وی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک باور نهادینه در اقشار مختلف جامعه را نیز مهم خواند و تصریح کرد: صدا و سیمای استانی در این زمینه مسئولیت خطیری دارد و باید با توجه به مأموریت هایی که ستاد محول می سازد در مسیر رسیدن به این افق تلاش کند.

طهائی با بیان اینکه عملکرد مدیران در حوزه اقتصاد‌مقاومتی از طریق بازه زمانی و جدول زمانبندی مشخص می‌شود، گفت: عملکرد مدیران در اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی در استان البرز ارزیابی می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار