کد خبر: ۲۲۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 07 May 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ،رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد از برگزاری جشن روز نکوداشت خرم آباد در ۲۰ اردیبهشت خبر داد.
حسن آذری برگزاری جشن روز خرم آباد را یکی از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری خرم آباد دانست.
وی درباره نام گذاری 20اردیبهشت به عنوان روزخرم آباد گفت: با توجه به این که خرم‌آباد جزو 7 شهر برترگردشگری ایران شناخته شده است، استاندار پیشنهاد نامگذاری این روز را داد. آذری افزود: با توجه به این موضوع پیگیری برنامه‌ها و دعوت شدگان برعهده استاندار است.وی بیان کرد: البته شورای شهر هم در نامگذاری همکاری لازم را خواهد کرد.رئیس شورای شهر خرم آباد در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: سپردن مدیریت‌های اجتماعی و شهری به مردم از رئوس اهداف تشکیل شوراست.
آذری بیان کرد: در حال حاضر مطابق قانون ۳۴ مسئولیت به شوراهای اسلامی شهر سپرده شده که لازم است این مسئولیت‌ها در سال‌های آینده افزایش یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد سپردن مدیریت‌های اجتماعی و شهری به شوراها را نیازمند همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.
وی ادامه داد: برای توسعه شهری باید ابتدا زیرساخت‌های آن از جمله آب، بهداشت، حمل و نقل تأمین شود که این امر مستلزم مشارکت سایر دستگاه‌ها با شهرداری و شورای شهر است. رئیس شورای شهر خرم آباد به مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرها هم اشاره کرد.
وی گفت: با عمومی شدن حمل و نقل در شهرها به لحاظ مالی ۴۰ درصد در هزینه‌ها و ۳۰ درصد در زمان صرفه جویی خواهد شد.
آذری با اشاره به این‌که یکی از مشکلات شهر خرم آباد کمبود پارکینگ است، افزود: رفع این معضل نیازمند سرمایه گذاری فراوان است، زیرا با روی آوردن به حمل و نقل عمومی مشکل کمبود پارکینگ برطرف می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد همچنین به کاهش عوارض شهرداری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی توسط شهرداری خرم آباد اشاره کرد.
وی گفت: در این مورد شهرداری خرم آباد با کاهش عوارض شهرداری زمینه استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهر را فراهم کرده است.
آذری تأکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنین باید به سمت مدیریت هزینه‌ها گام بردارند.

توسعه صنعت گردشگری بروجرد
رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: صنعت گردشگری بروجرد با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار توسعه می‌یابد.
«عباس شمس‌الدینی» با اشاره به زمینه‌های مساعد سرمایه‌گذاری در شهرستان بروجرد افزود: این شهرستان با دارا بودن بافت تاریخی و بیش از 50 خانه تاریخی که نیاز به مرمت دارند می‌تواند سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.
وی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر رونق کسب‌وکار زمینه ایجاد شغل و درآمد پایدار را فراهم می‌کند.شمس الدینی در بخش دیگری از صحبت هایش به قانون اساسی اشاره کرد و گفت: همه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای شهر براساس اصل 104 قانون اساسی هستند.رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد بیان کرد: مقوله انضباط مالی در ادارات و نهادهای مختلف کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: در صورتی‌که راه علاج مشکلات توجه به این مهم است و این امر می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها شود.
شمس الدینی اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری و ایجاد درآمد پایدار با توجه به انضباط مالی موردتوجه قرار می‌گیرد.وی افزود: توجه نداشتن، به مدیریت یکپارچه شهری از نواقص شورا و مشکل عمده‌ای است که اگر رفع نشود مشکلاتی نظیر تأخیر در پرداخت حقوق و اقدامات عمرانی درنتیجه آن به وجود خواهد آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار