کد خبر: ۲۲۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 May 2016


اردوی یک روزه «همراه با قرآن در طبیعت» با حضور دانشجویان البرزی در طبیعت زیبای کردان و روستای ورده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، این اردو از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز و با حضور دانشجویان البرزی، روز گذشته (15 اردیبهشت) برگزار شد.

در این اردوی یک روزه، دانشجویان با حضور در طبیعت زیبای کردان و روستای ورده از توابع شهرستان ساوجبلاغ و مناظر طبیعی رودخانه جاری در این منطقه،‌ در کارگاه آشنایی با آیات قرآنی مرتبط با طبیعت و شگفتی‌های آن نیز شرکت کردند.

در این کارگاه یک ساعته، فرهاد ترابی، معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های استان البرز به تبیین مفاهیم قرآن کریم درباره خلقت طبیعت و شگفتی‌های آفرینش پرداخت.

وی ابتدا با طرح این موضوع که قرآن به نوعی کتاب جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، انسان‌شناسی و ... است، گفت: در زمینه‌های علوم گوناگون، از قرآن کریم می‌توان بهره‌های فراوانی برد و همه اینها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن نیز هدایت انسان است که در قرآن بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

ترابی در این کارگاه که در دل طبیعت برگزار شد، تلاش کرد آیات معجزه‌آسای قرآنی مرتبط با طبیعت و آفرینش را برای دانشجویان تشریح و پیام این آیات را تحلیل نماید.

این مدرس حوزه و دانشگاه، توصیه قرآن کریم به شناخت و سیر در آفاق را از جمله آیات قرآنی مرتبط ذکر کرد و شناخت درست طبیعت و آفرینش را یکی از راه‌های شناخت خداوند برشمرد.

در ادامه این اردو، دانشجویان به زیارت امامزاده عبدالقاهر که از جمله آثار میراث فرهنگی و معنوی به شمار می‌رود و بنای قدیمی و چوبی آن چشم‌انداز زیبایی را فراروی زائران و گردشگران قرار می‌دهد، رفتند.

وجود درخت‌های چنار چند صدساله در روستای ورده از جمله مناظر جذاب برای دانشجویان حاضر در این اردوی هشت ساعته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار