کد خبر: ۲۲۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 06 May 2016
به گزارش تابناک یزد،شهر یزد 11 دستگاه پل عابرپیاده مکانیزه دارد که 8‌دستگاه آن به آسانسور و 3‌دستگاه به پله برقی مجهز هستند اما این امکانات در بیشتر روزهای سال خراب هستند که این موضوع ناشی از استفاده نادرست شهروندان از این پل‌های مکانیزه است.
شهر یزد 47 دستگاه پل عابرپیاده دارد که تا به امروز و با توجه به هزینه‌های گزاف مکانیزه کردن، دشواری جذب مشارکت کننده برای این کار و مشکلات دیگر، هنوز بسیاری از آنها مکانیزه نشده است، هرچند که همان تعداد پل‌های مکانیزه شده نیز همواره خراب هستند.
به نظر می‌رسد که برخی از شهروندان به طرق مختلف و به عمد دست به تخریب این امکانات زده‌اند و شهروندان بسیاری به دلیل ندان‌کاری آنها با چالش مواجه شده‌اند.
مدتی است که پله‌های برقی پل مکانیزه بلوار طالقانی که یکی از مجهزترین پل‌های عابرپیاده استان محسوب می‌شود، از کار افتاده و تماس‌های مکرری با روزنامه همشهری در این خصوص گرفته شده است که خواهان رسیدگی به وضعیت این پل از سوی مسئولان هستند.
پیگیری‌های خبرنگار روزنامه همشهری نشان می‌دهد که حتی مشارکت کننده اجرای این پل عابرپیاده مکانیزه نیز از شدت تخریب‌ها به ستوه آمده است.

نارضایتی از تخریب تجهیزات پل‌ها
«وحید مبشرمقدم» گفت: این پل با بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شخصی با بهترین تجهیزات ساخته و نصب شده است اما استفاده ناشایست برخی از شهروندان، باعث تخریب بخش‌های مختلف آن شده است.
وی با اشاره به استخدام نگهبان برای نگهداری از فضای داخلی پل و جلوگیری از تخریب آن، اظهار کرد: نگهبان پل از شدت تخریب‌ها به ستوه آمده است و افراد در مقابل اعتراض نگهبان به تخریب‌ها، وی را مورد انتقاد قرار می‌دهند و به وی بی‌اعتنایی می‌کنند.
این مشارکت‌کننده در ساخت پل عابرپیاده مکانیزه بلوار طالقانی از شهروندانی که به هر دلیل به تخریب اموال عمومی اقدام می‌کنند، گلایه کرد و افزود: ساخت پل‌های عابرپیاده و مکانیزه کردن آنها با هزینه‌های سنگینی انجام می‌شود تا شهروندان در رفاه و امنیت کامل از عرض خیابان عبور کنند و نباید به هر دلیل به تخریب آنها دست زد.
مبشر مقدم علت خراب بودن پله برقی این پل را نشستن روی نوار نقاله پل از سوی یکی از شهروندان و وارد شدن فشار به پل اعلام کرد و افزود: نباید به هیچ دلیلی امکاناتی که برای رفاه شهروندان در شهر نصب می‌شود، تخریب شود.

هزینه‌های گزاف مکانیزاسیون
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد هم با تایید تخریب پل‌های عابرپیاده مکانیزه شهر به روش‌های مختلف گفت: 8 دستگاه پل عابرپیاده مکانیزه مجهز به آسانسور و 3 دستگاه مجهز به پله برقی در شهر یزد نصب شده است که در اغلب روزها خراب هستند.
«محمدرضا شفیعی» با بیان این‌که تخریب‌ها مانع بهره‌مندی مطلوب شهروندان از این امکانات مکانیزه شده است، افزود: نشستن روی نوار نقاله و سر خوردن به سمت پایین پله باعث شکسته شدن نوار و از حرکت باز ایستادن پله برقی شده است.
وی ادامه داد: چراغ‌ها و نورافکن‌های این پل نیز تخریب و حتی کولرهای گازی فضای داخلی پل هم آسیب دیده است.
این مسئول با اشاره به تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته پل و شناسایی متخلفان، اظهار کرد: افرادی که به تخریب دست زده‌اند پل را به این دلیل که از سوی شهرداری ساخته شده است، از آن خود می‌دانند در حالی که هرگونه امکانات عمومی که در شهر ایجاد می‌شود برای عموم مردم است.
شفیعی ادامه داد: پله‌های برقی پل مکانیزه عابرپیاده روبه‌روی دبیرستان حکیمیان در ابتدای بلوار شهید صدوقی نیز در بیشتر مواقع کار نمی‌کند چرا که استفاده مناسبی از آن صورت نگرفته است. به گفته وی، آسانسورهای پل مکانیزه عابرپیاده مقابل بنیاد شهید در بلوار شهید بهشتی نیز همیشه خراب است، چرا که یا کلیدها را تخریب کرده‌اند یا جمعیت زیادی سوار آن شدند که آسانسور را از کار انداخته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد درباره هزینه مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده شهر یزد نیز گفت: هزینه تجهیز پل‌های عابرپیاده به آسانسور بیش از 400‌میلیون تومان و پله برقی نیز بیش از 2‌میلیارد تومان است.
وی با بیان این‌که 70 پل عابرپیاده در شهر وجود دارد که تقاضا برای مکانیزه کردن آنها به شهرداری ارسال شده است، افزود: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری یزد در سال جاری مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده روبه‌روی آزمایشگاه مرکزی در بلوار طالقانی و روبه‌روی بیمارستان افشار در بلوار جمهوری را مکانیزه خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار