کد خبر: ۲۲۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 03 May 2016


استاندار البرز با اشاره به بومي بودن صنعت پرورش اسب در كشورگفت: با توسعه اين بخش مي توان بخشي از راهبردهاي اقتصاد مقاومتي را محقق كرد.

به گزارش ايرنا ، سيد حميد طهائي روز سه شنبه در بازديد از مركز پرورش اسب و دهكده ورزشي شهر چهارباغ ساوجبلاغ افزود: البرز ظرفيت خوبي براي پرورش اسب دارد و مي توان بسترهاي صنعت اسب را در اين استان توسعه داد.

وي ادامه داد: اكنون نزديك به يكصد واحد پرورش اسب در استان البرز فعال است كه در سال هاي اخير دولت فعاليت هاي خوبي در اين زمينه انجام داده است و اكنون زمان آن فرا رسيده كه با حمايت بخش خصوصي و فعالان اين عرصه شاهد تحول در اين بخش باشيم.

وي با بيان اينكه در روايات ديني نيز پرورش اسب توصيه و سفارش شده است، افزود: تاكنون انواع اسب ها دراستان البرز با خالص سازي ژنتيك، پرورش يافته است .

طهائي با اشاره به اينكه نسل اسب هاي دنيا از نژاد تركمن وعرب به فلات ايران باز مي گردد، گفت: انتظار مي رود از اين پتانسيل خوب استان در اين صنعت كه به نوعي بومي سازي شده است؛ بهره مند شويم.

استاندارالبرز در ادامه از اجراي برنامه هاي عملياتي براي توسعه صنعت پرورش اسب در سطح استان خبر داد و افزود: به دنبال راه اندازي استوديوم ورزشي اسب در استان هستيم تا علاوه بر برگزاري مسابقات چوگان و اسب سواري، انواع نژادهاي اسب نيز به نمايش گذاشته و معرفي شود.

وي افزود: با توجه به همجواري البرز با تهران و تمايلي كه از سوي بخش خصوصي در توسعه اين صنعت وجود دارد، مي توان به نحو ويژه اي دستاودهاي صنعت پرورش اسب را در سطح ملي معرفي كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار