کد خبر: ۲۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 02 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با بیان این‌که این استان در سال آبی جاری، کم‌بارش‌ترین استان کشور بوده است، گفت: این کمبود آب، ارائه خدمات آبرسانی به روستاهای استان را در تابستان که زمان اوج مصرف محسوب می‌شود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.«محمدرضا حاتمی» ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: با توجه به افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و عدم دسترسی به آب‌های سطحی و از طرف دیگر، وجود انشعابات غیر مجاز در روستاها و برخی مواقع عدم توجه به الگوی مصرف از سوی مشترکان، برای تأمین آب روستاها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه از روستائیان خواست تا از طریق صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی، این شرکت را در مسیر خدمت‌رسانی هرچه بهتر و با کیفیت‌تر به مردم یاری کنند.

حاتمی یادآور شد: هم‌اکنون 102 هزار و 474 مشترک روستایی، در 1194 روستای استان تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت آب شرب در روستاها از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو است که در همین راستا شرکت آبفار استان نیز این امر را در رأس کارهای خود قرار داده و به‌دنبال تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهاست.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور نیز تعداد 10 آزمایشگاه کنترل کیفیت در استان یزد فعال هستند که نظارت بر کیفیت آب شرب روستاها را به طور مداوم انجام می‌دهند.

وی گفت: در سال‌های اخیر که استان با کمبود آب مواجه است، یکی از کارهایی که در دستور کار آبفار یزد قرار گرفته، مدیریت منابع آبی موجود و ارائه هرچه بهتر خدمات در راستای افزایش رضایتمندی روستاییان بوده است .

حاتمی با اشاره به نامگذاری سال جاری به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل»، از تلاش برای بسترسازی آن در روستاها خبر داد و گفت: استفاده از سرمایه‌های راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و به بهره‌برداری رساندن آنها، مدیریت تولید و مصرف آب، موازنه تولید و مصرف، کم کردن رفت و آمد مردم، استفاده از تجهیزات با کیفیت و تولید داخل و غیره از جمله اقدامات این شرکت در سال جاری خواهد بود.

مدیر عامل آبفار یزد بیان واقعیت‌ها را در کنار دیگر اقدامات موثر خواند و خاطرنشان کرد: برای مدیریت آب در روستاهای استان، باید مشکلات را با اعضاء شوراهای اسلامی‌، دهیاران و مردم در میان بگذاریم و با این شفاف‌سازی هم مردم را از واقعیت‌های موجود آگاه کنیم و هم مشارکت و همکاری آنها را جلب کنیم


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار