پرونده جمع‎آوری و شمارش آرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه مازندران با پیروزی ادیانی از قائمشهر و نیازآذری در بابل بسته شد.
کد خبر: ۲۲۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 30 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، نخستین دقایق بامداد امروز پرونده جمع‎آوری و شمارش آرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه مازندران با پیروزی ادیانی از قائمشهر و نیازآذری در بابل بسته شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان قائمشهر، سوادكوه، جويبار، سيمرغ و سوادكوه شمالی از مجموع 334 هزار973 نفر جمعيت واجد شرايط رای دادن 103هزار 879 نفر معادل 31 درصد در مرحله دوم انتخابات شركت نمودند که سيدعلی اديانی با كسب اكثريت نسبی 51 هزار و 222 رای به مجلس شورای اسلامی راه يافت و رقیب او كمال عليپور خنكدار نماینده فعلی این حوزه انتخابیه نيز موفق به كسب 48هزار و 898 رای شد که باید تا چند هفته دیگر با مجلس شورای اسلامی خداحافظی کند.

در حوزه انتخابيه بابل نيز از مجموع 358هزار و 295 نفر واجد شرايط رای دادن 128 هزار و 575 نفر معادل 9 / 35 درصد در انتخابات شركت كردند که حسين نيازآذری نماینده فعلی این شهر با كسب اكثريت نسبی 63 هزار و 209 رای موفق شد به مجلس شورای اسلامی راه يابد و همتالله طاهرنژاد با كسب 60 هزار و 543 رای نفر دوم شد.

تاریخچه انتخابات نشان می‎دهد بیشترین شور و نشاط در برپایی انتخابات به دلیل فضای عمومی جامعه و پرداخت بیشتر رسانه‎ها مربوط به مرحله نخست است و در مرحله دوم به دلیل دخالت عنصر زمان و به ویژه همزمانی با فصل کشاورزی مازندرانی‎ها میزان حضور پای صندوقها با کاهش همراه است.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار