نرخ بیکاری استان همدان نسبتا بهتر از استان‌های دیگر است اما با این وجود خطرناک است چرا که اگر مشکلات خانواده‌هایی که چند جوان بیکار دارند، حل نشده و به هزار فساد ختم شود، ما هم در آن شریک هستیم.
کد خبر: ۲۲۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 28 April 2016
استاندار همدان گفت: در صورت مشاهده هرگونه مانع‌تراشی و کارشکنی از سوی کارشناسان ادارات در روند سرمایه‌گذاری شخصا وارد می‌شوم.

به‌گزارش ایسنا، "محمدناصر نیک‌‌بخت" پنج‌شنبه 9 اردیبهشت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با بیان اینکه نجات اقتصاد یکی از برنامه‌های دولت بوده که با تمام توان و با وجود موانع در حد توان انجام داده است، اظهار کرد: اگر کارشناسی بدون سبب، منطق و قانون مطالبه‌ای داشته باشد که سرمایه‌گذار نتواند کار انجام دهد، خود شخصا ورود می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان هر اقدامی که به مصلحت استان باشد، انجام می‌دهند، افزود: اگر سرمایه‌گذاری مستدل ثابت کند کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی استان بهانه‌جویی داشته و بوی کارشکنی داشته باشد، شخصا ورود پیدا می‌کنم البته به همان نسبت از کارشناسی که کار مردم را انجام دهد، باید تقدیر شود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط در گذشته در بین مسئولان همدان وجود داشت و حسن امور در این بود که "نه" بگویند اما امروز با مباحثی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند و بیکاری درکشور وجود دارد، نمی‌طلبد که با سرمایه‌گذاری اینگونه برخورد شود.

نیک‌بخت با اشاره به نرخ بیکاری استان‌های همجوار گفت: نرخ بیکاری استان همدان نسبتا بهتر از استان‌های دیگر است اما با این وجود خطرناک است چرا که اگر مشکلات خانواده‌هایی که چند جوان بیکار دارند، حل نشده و به هزار فساد ختم شود، ما هم در آن شریک هستیم.

استاندار همدان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا به کارشناسان خود اعلام کنند که همکاری لازم در اجرای پروژه‌های اشتغالزا داشته باشند و اظهار کرد: امسال سال مهمی است و همه باید همکاری کنند و براساس گفته معاون اول رئیس جمهور اگر کسی بخواهد در ارتباط با اقتصاد مقاومتی کارشکنی و مانع‌تراشی کند، گذشت نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش جذب 180 میلیارد تومانی تسهیلات سفر ریاست جمهوری به استان را خبر نامناسبی برای استان دانست و گفت: 180 میلیارد تومان از هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان یعنی اینکه نتوانستیم از این تسهسلات استفاده کنیم و این خبر نامناسبی است.

نیک‌بخت ادامه داد: تا کنون 5 طرح از طرح‌های سفر دولت در استان همدان به بهره‌برداری رسیده و اگر نتوانیم از این تسهیلات استفاده کنیم درست نیست بنابراین باید مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

وی با اشاره به سامانه رصد اشتغالزایی ادارات استان، بیان کرد: کارگروه اشتغال اجبار می‌کند از امروز تمامی دستگاه‌هایی که اشتغالزایی دارند باید مشخص کرده و اعلام کنند در سال 94 چه تعداد شغل ایجاد و وارد سامانه رصد شده است.

وی تاکید کرد: فرمانداران هم در شهرستان‌ها از دستگاه‌های اجرایی بخواهند این آمار را گزارش کنند.

احداث کشتارگاه زنجیره تولید مرغ در همدان پیگیری شود

استاندار همدان خاطرنشان کرد: براساس قانون بانک‌ها باید 25 درصد از منابع خود را به طرح‌های کشاورزی اختصاص دهند که بر این اساس همه بانک‌ها باید به طور جداگانه این 25 درصد را به این طرح‌ها اختصاص دهند.

نیک‌بخت درباره احداث کشتارگاه طرح زنجیره تولید مرغ در استان نیز با تاکید بر پیگیری این موضوع توسط مدیر جهادکشاورزی و بانک مربوطه، عنوان کرد: در نشستی که با استاندار اورال روسیه داشتیم مشخص شد که یکی از نیازهای روس‌ها مواد غذایی از جمله مرغ، گوشت و مواد لبنی است که ایجاد کشتارگاه برای تکمیل این زنجیره در استان لازم است و در تهران هم با این طرح موافقت شده و مدیر استانی نیز موافق است اما یکی از مسئولان گفته توجیه ندارد که غیر قابل قبول است و مدیر بانک و جهادکشاورزی باید پیگیری کنند.

معرفی 5 کمپانی بسته‌بندی روسی برای مشارکت با همدان

وی با اشاره به اینکه استاندار اورال روسیه قول داد 5 کمپانی قوی در زمینه بسته‌بندی محصولات کشاورزی را به ما معرفی کند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در دیدار با استاندار اورال روسیه مطرح شد این بود که ماندگاری محصولات کشاورزی در بسته‌بندی همدان کم است و استاندار اورال پیشنهاد داد به طور مشارکتی بسته‌بندی مدرن محصولات کشاورزی انجام دهیم برهمین اساس قرار شده 5 کمپانی خود را برای این کار به ما معرفی کند.

 وی با بیان اینکه در شرایط فعلی روسیه به محصولات کشاورزی ما نیاز دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه کشوردوست ما است و حضور دکتر سنایی به عنوان سفیر ایران در روسیه فرصتی برای همدان به شمارمی‌رود که باید از این فرصت استفاده کنیم.

استاندارهمدان اقتصاد مقاومتی را راهگشا دانست و افزود: کارهای زیادی در رابطه با اقتصاد مقاومتی انجام شده به‌طوریکه اجرای سالانه 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و انسداد چاه‌های غیرمجاز در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه عزم همه مسئولان و مردم باید این باشد که در بحث اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری با قیود اقدام و عمل تکلیف شده، وارد عمل شوند، گفت: دولت قرار نیست اجرای اقتصاد مقاومتی را بر عهده داشته باشد بلکه همه باید تلاش کنیم این تکلیف اساسی که می‌تواند کشور را از هر تکانه اقتصادی مصون کند، اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه همدان استانی پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته کشورهایی را دعوت کردیم به‌طوریکه در 30 روز گذشته میزبانی تعداد زیادی از کشورها از جمله روسیه، ایتالیا، آلمان، عراق، سوئیس و انگلیس را در استان داشتیم و مذاکراتی صورت گرفت که خوشبختانه برخی از آنها عملیاتی شده است.

نیک‌بخت ادامه داد: با سرمایه مستقیم آلمان و انگلیس دو نیروگاه خورشیدی با اعتبار 16 میلیون ریال توافق شده است همچنین طرح عراقی‌ها در ملایر در زمینه تولید مصالح ساختمانی مدرن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سد اکباتان سرریز شد

استاندار همدان از سرریز سد اکباتان همدان خبر داد و بیان کرد: در بارش نزولات اسمانی امسال در فروردین داشتیم امروز سد اکباتان سرریز کرد که آب آن به سد آبشینه هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشاورزی از آب خوب استفاده نمی‌شود، ادامه داد: 93 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود البته سازمان جهادکشاورزی اقدامات خوبی داشته به طوریکه اجرای آبیاری تحت فشار از این اقدامات است اما باید توجه شود که استفاده بهتری از آب در کشاورزی صورت بگیرد و الگوی کشت به کشاورزان داده شود و روش‌های آبیاری را بهینه کنیم.

نیک‌بخت با بیان اینکه اگر جوانان ما مهارت داشته باشند بیکار نمی‌مانند چرا که کارفرمایان به دنبال نیروهای ماهر هستند، اظهارکرد: پس از برجام و گشایشی که برای کشور ایجاد شده امیدواریم کشور به لحاظ فعالیت‌های تولیدی تبدیل به کارگاه شود و از فنی‌وحرفه‌ای می‌خواهیم آموزش‌ها را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: دانشجویان در دانشگاه به صورت تئوری درس خواندند و نیاز به مهارت جویی دارند و تاکید ما براین بوده که دانشجویان هم مهارت پیدا کنند لبته دانشگاه‌ها هم باید به آنها مهارت آموزش دهند و نباید فارغ التحصیلان دانشگاهی را به دلیل نداشتن مهارت لازم سرزنش کرد.

کشف یک میلیون و 900 هزار دلار ارز توسط نیروی انتظامی استان

استاندار همدان از کشف یک میلیون و 900 هزار دلار ارز قاچاق توسط نیروی انتظامی همدان خبر داد و گفت: تلاش نیروی انتظامی را نباید نادیده گرفت چرا که روز دوشنبه از داخل کپسول "سی. ان. جی" یک اتومبیل عبوری در یکی از ایست و بازرسی‌ها یک میلیون و 900 هزار دلار معادل  6میلیارد و 612 میلون تومان کشف شده که هنوز نتیجه بازجویی را به ما گزارش ندادند.

اشتغال‌های ایجاد شده در استان پایدار هستند  

وی ضمن تبریک هفته کارگر و معلم و در پاسخ به صحبت دبیر هماهنگی کانون کار و کارگرهمدان درباره پایداری اشتغال‌های ایجاد شده در استان، گفت: تمامی اشتغال‌هایی که ایجاد شده پایدار خواهند بود چرا که کارگران بیمه شده و دائمی هستند و شما از طرف من مأمور هستید تا آمار تامین اجتماعی را بررسی و راستی آزمایی کنید تا مشخص شود شغل‌های ایجاد شده دائمی است یا موقتی؟

نیک‌بخت کارگران و معلمان را دو قشر سازنده کشور دانست و بیان کرد: توسعه و پیشرفت هر کشوری براساس مهارت کارگران است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه حضور پرشور و نشاط و پرپیام مردم ایران در انتخابات 7 اسفند ارزشمند بود، تصریح کرد: امیدواریم در مرحله دوم هم در دو شهرستانی که انتخابات برگزار می‌شود حضور حداکثری را شاهد باشیم.، رأی مردم برای ما محترم است و منتخبین فعلی هم برای مسئولان باید محترم باشند. 

در این جلسه ازبرندگان و مدال آوران مسابقات بین المللی مهارت تجلیل شد و "پیمان ترکمانه" به عنوان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار