کد خبر: ۲۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 28 April 2016
غلامحسین آتش سودا در گفت و گو با جمانیوز با اشاره به وضعیت تاریخی بخش سرفاریاب بیان کرد:طی گزارشات مردمی ؛دوشنبه شب گذشته مقارن ساعت ۲۳تعداد ۴نفر از قاچاقچیان اشیا عتیقه توسط مامورین پاسگاه انتظامی سرفاریاب دستگیر شدند.

بخشدار سرفاریاب ابراز کرد:از قاچاقچیان اشیا عتیقه یک دستگاه گنج یاب پیشرفته ؛یک عدد کاسه سفالی؛لیوان و یک عدد تبر کشف و ظبط شد

آتش سودا با اشاره به مکان حفاری قاچاقچیان گفت:با گزارشات مردمی این افراد در روستای شیخ هابیل از توابع بخش سرفاریاب چرام اقدام به حفاری نمودند.

وی بیان کرد:طبق نظر کارشناسان قدمت تاریخی این اشیا متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد است و تاکنون شبیه این اشیا در شهرستان چرام کشف نشده است . این اشیا در گور های این دوره تاریخی در روستای شیخ هابیل پیدا شده است.

بخشدار سرفاریاب گفت:طی سه هفته گذشته برای چهارمین بار است که حفاران غیر مجاز به همراه گنج یاب ؛موتوربرق و دریل تخریب در حین عملیات حفاری و حضور در مناطق هدف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ضمن تشکر از مامورین پاسگاه انتظامی سرفاریاب و مردم عزیز که به موقع گزارشات لازم را ارائه می دهند تاکید کرد:از مقامات قضایی خواهان برخورد جدی با سارقان و قاچاقچیان میراث فرهنگی و تاریخ و تمدن این مرز و بوم هستیم.

هفته گذشته چند نفر از حفاران غیر مجاز در روستای گوشه پشته زیلایی از توابع بخش سرفاریاب به همراه دستگاه های حفاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار