کد خبر: ۲۲۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 28 April 2016
تابناک گیلان - فرماندار رشت از مشاركت قريب به 12 هزار نفر نيرو براي برگزاري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اين شهر خبر داد.

سيد عيسي مهدوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، اين نيروها را اعم از عوامل اجرايي ، نظارتي و انتظامي عنوان و اضافه كرد: براي اين مرحله از انتخابات مجلس شوراي اسلامي 524 صندوق شعبه اخذ راي در رشت پيش بيني شده است.
وي تصريح كرد: تمهيدات لازم براي برگزاري انتخابات با شكوه در حوزه انتخابيه اصلي رشت و حوزه هاي فرعي تابعه اتخاذ شده است.
وي با تاكيد بر لزوم مشاركت حداكثري مردم در اين مرحله از انتخابات گفت: اهميت اين مرحله از انتخابات كمتر از دوره قبل نيست و مردم كار نيمه تمام خود را به پايان برسانند.
مهدوي خاطرنشان كرد: هرچه ميزان آراي مردم بيشتر باشد، نماينده منتخب قوي تر مي تواند پيگير مطالبات مردم و نقش موثرتر در امر قانونگذاري داشته باشد.
وي تصريح كرد: كساني كه در مرحله اول انتخابات راي نداده اند، مي توانند در اين مرحله از انتخابات شركت كنند.
مهدوي يادآور شد: راي دهندگان مي توانند فقط در حوزه انتخابيه اي كه در مرحله اول شركت كرده اند، آراي خود را به صندوق بيندازند.
شهرستان رشت با پنج بخش مركزي، كوچصفهان، لشت نشاء، خمام و خشكبيجار، سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد.
در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه رشت از مجموع 259 هزار و 442 آراي صحيح ماخوذه غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي با كسب 90 هزار و 921 راي به مجلس راه يافت و جبار كوچكي نژاد با كسب 58 هزار و 922 راي و سيد علي آقازاده داوساري با كسب 58 هزار و 397 راي و سيد ولي الله عظمتي با كسب 53 هزار و 392 راي و محمدصادق حسني جريابي با كسب 43 هزار و 602راي به مرحله دوم راه يافتند.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد.
643 شعبه اخذ رأي در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شهرستان هاي رشت و رودبار پيش بيني شده است.
استان گيلان 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه از اين تعداد، سه كرسي نمايندگي مربوط به شهرستان رشت است.
استان گيلان با افزون بر 14 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، داراي 11 حوزه انتخابيه ، 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي و چهار نماينده در مجلس خبرگان رهبري است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار