کد خبر: ۲۲۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 27 April 2016

رئیس پلیس راه استان البرز از نصب و بهره‌برداری 32 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در اتوبان کرج خبر داد.

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو   با خبرگزاری فارس در کرج اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی به‌ویژه در مسیرهای برون‌شهری، آزادراه‌ها و جاده‌های کشور تخطی از سرعت مجاز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که سالانه تعدادی از شهروندان بر اثر عدم رعایت مربوط به قوانین سرعت و رعایت نکردن سرعت مجاز در آزادراه‌ها و جاده‌ها، با تصادفات جدی روبه‌رو بوده و مجبور به تحمل خسارات سنگین جانی و مالی می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: به همین دلیل پلیس راه تمهیداتی را برای کنترل سرعت در محورهای برون‌شهری پیش‌بینی کرده که اکثر این تمهیدات بازدارنده است.

اکبری گفت: به عنوان نمونه نصب و بهره‌برداری دوربین‌های ثبت سرعت خودروها در جاده‌ها و آزادراه‌ها از جمله طرح‌هایی است که دستاوردهای مثبت بسیاری به همراه داشته است.

وی افزود: وجود این دوربین‌ها نقش بازدارنده برای رانندگان داشته و آنها می‌دانند که زیر ذره‌بین پلیس قرار داشته و کوچک‌ترین تخلفی با جریمه سنگین روبه‌رو می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز بیان داشت: یکی از مهمترین محورهای برون‌شهری کشورمان که بیشترین حجم تردد خودرو را دارد، آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین است.

اکبری گفت: پیش از این حداکثر سرعت مجاز در این محور 120 کیلومتر در ساعت بود که با انجام کار کارشناسی حداکثر سرعت در آزادراه تهران ـ کرج و همچین آزادراه کرج – قزوین تا شهر هشتگرد به 100 کیلومتر در ساعت کاهش یافت.

وی ادامه داد: در گام بعدی پلیس راه طرح نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی به ویژه کنترل سرعت را در این مسیر در دستور کار قرار داد که در فاز نخست 32 دوربین نصب شده است.

رئیس پلیس راه استان البرز با اعلام خبر بهره‌برداری و آغاز به کار این دوربین‌ها گفت: نحوه کار دوربین‌های فوق به صورت پیشرفته بوده و سرعت خودروها را در کمترین زمان ثبت و در صورت تخلف، خودروها به صورت الکترونیکی جریمه می‌شوند.

اکبری گفت: در مرحله دوم طرح نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در آزادراه تهران – کرج و آزادراه کرج ‌ـ‌قزوین، 8 نقطه دیگر به این سیستم‌های پیشرفته مجهز می‌شوند.

وی در پایان از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس راه را در حفظ امنیت جاده‌ها یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار