کد خبر: ۲۱۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 26 April 2016

بخشدار مرکزی خاش گفت: سند و کلید واحد مسکونی اهدایی جمعیت دانشجویی و مردمی امام علی (ع) با حضور مسئولین، پدر معلم فداکار، شماری از مسئولان و معتمدان و فرهنگیان خاش به خانواده معلم فداکار خاشی شهید حمیدرضا گنگوزهی تحویل داده شد.

مجتبی شجاعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان افزود:بعد از فداکاری "حمیدرضا گنگوزهی" در 15فروردین، تماس تلفنی از طرف نماینده جمعیت امداد مردمی-دانشجویی امام علی(ع) گرفته شد و 22فروردین ماه نمایندگان این جمعیت با حضور در این بخش آمدند از وضعیت این خانواده آگاه شدند تا برای رفع نیاز آنها گامی موثر بردارند.

این مسئول ادامه داد:پس از بررسی نیازهای این خانواده مقرر شد یک باب منزل برای خانواده معلم فداکار خریداری شود که در این راستا، قرارداد خرید منزلی به ارزش 148 میلیون تومان در خاش به نام دو دختر و همسر این معلم بسته شد.

شجاعی بیان کرد:براساس گفته نماینده این جمعیت، این میزان پول در اعلام فراخوان عمومی و مشارکت مردم از سراسر نقاط کشور در یک هفته جمع آوری شد و با کمک های خرد مردم که حتی 5،2و 10هزار تومان هم در بین آنها مشاهده می شد، خانه ای برای خانواده این معلم خریداری و تحویل آنان شد.

وی افزودد: از طرف این جمعیت در روز تحویل این خانه، 5سکه بهار آزادی نیز به «عبدالرئوف شهنوازی» معلم فداکاری دیگر بخش مرکزی خاش تحویل شد.

از پانزدهم فروردین ماه تاکنون شاهد انتشار خبرهای مختلفی در موضوع معلم فداکار بلوچ و اهل خاش سیستان و بلوچستان هستیم و همچنان خبرهای مربوط به ایشان در صدر قرار دارند.

تاکنون چندین برنامه مستند، خبر و برنامه تولیدی در صدا و سیما و چندین گزارش در رسانه های مختلف و فضای مجازی با موضوع تجلیل از اقدام ارزشمند معلم فداکار و نیز خواسته های خانواده وی، همچنین انتقاد از عملکرد نامطلوب مسئولان در خدمات رسانی و دهها مورد دیگر انتشار پیدا کرده است.

پیام دادن رئیس جمهور، حضور وزیر آموزش و پرورش و مقامات کشوری و استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار دیدار علما و معتمدان شاخص با خانواده معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی و همکار مجروح وی عبدالرئوف شهنوازی از خبرهای مهمی بوده اند که همچنان نقل محافل هستند.

یک رسانه اینگونه گزارش داد:معلم فداکار در حالی جان باخت که به صورت خرید خدمت در این منطقه محروم به کار مشغول بود و تدریس وی از ابتدای سال تحصیلی تا زمان جان باختن وی، هیچ عایدی برای وی نداشت، زیرا حقوق ماهیانه 450 هزار تومان این معلمان پرداخت نشده بود.

البته این تنها روایت تلخ از زندگی معلمی که چند روزی است نامش بر میدانی در شهر خاش قرار گرفته، نبود و آن گونه که همکار مجروح وی گفته، ایشان مجبور بودند برای رفت و آمد به مدرسه واقع در روستای نوک جو، هر روز از مرز کشورمان عبور کرده و وارد خاک پاکستان شوند و با پیمودن مسیری، به خاک کشورمان بازگشته و به کلاس درس برسند و این موضوع موجب شد تا در روز حادثه به مشکل خورده و با ممانعت نیروهای مرزبانی مواجه شده و معلم مجروح یک ساعت پشت ایست بازرسی مرزی متوقف بماند.

استخدام همسر داغدیده‌ای که باید دست تنها دو یادگار قهرمان فراموش ناشدنی کشورمان را بزرگ کند، همه تقدیر مسئولان از خانواده معلم فداکار است.

به فاصله چند روز از جانفشانی «حمیدرضا گنگوزهی»، معلم روستای نوک‌جو در منطقه صفر مرزی کشورمان با پاکستان، علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از استخدام همسر وی به دستور وزیر آموزش و پرورش کشورمان خبر داد.

وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان امام خمینی ره خاش نیز صدور دفترچه و بیمه رایگان و درمان رایگان بیماران عضور خانواده معلمان فداکار را بر عهده گرفتند.

نادر میربلوچزهی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسون فرهنگی و آموزش شورای اسلامی شهر خاش نیز از رونمایی تمبر معلم فداکار و تجلیل از خانواده وی در هفته معلم و نیز برپایی شعر استانی گرامیداشت معلم فداکار در نوزدهم این ماه به میزبانی خاش خبرداد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شکور
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
باسلام برروی پر فتوح تمامی شهدای جانبر کف و عزیز این مرز بوم ای کاش مسولین استان سیستان بلوچستان و مسئولین لشکری و کشوری تجلیل و دلجویی از خانواده چندین نفر از جوانان و عزیزان معلم شهرستان زابل و زاهدان هم یک نیم نگاهی می کردن که به جرم معلم بودن به رگبار گلوله در راسک سرباز و قصر قند به فیض شهادت نائل گردیدندد و از انها نیز بچه دوماه و سه سال و حتی روی بچه در شکم مادر رو ندیدن هم نیم نگاهی داشته باشن اگر غیرت دارید پخش کنید ندارید هم به جهنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار