کد خبر: ۲۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 12 April 2015
استاندار البرز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال گذشته درزمینه حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی گفت: سرمایه های طبیعی و زیست محیطی را برای حال و آینده سالم و پاک نگه داریم.
به گزارش ایرنا سید حمید طهایی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی نقش زنان درتوسعه پایدار و حفظ محیط زیست افزود: البرز بسترهای خوبی در حوزه فضای سبز و محیط زیست دارد که باید از آن ها استفاده بهینه شود.
وی ادامه داد: گذشتگان ما توجه زیادی به درختکاری و توسعه فضای سبز داشتند که باید این میراث عظیم برای آیندگان حفظ کنیم.
طهایی گفت: محدودیت فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری کلانشهرها، جایگزینی صنایع های پاک به جای صنایع آلاینده از جمله توصیه های زیست محیطی است که دراستان نوپای البرز مورد توجه قرار گرفته است .
استاندارالبرز گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان ارگانی اجرایی و مهم دراین زمینه باید یاریگر استانداری در حفاظت از منابع طبیعی باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی باید مدیریت اصولی در تمام بخشها صورت گیرد تا مشکلات مرتفع شود.
طهایی درادامه به نقش زنان در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره کرد و گفت: زنان در زمینه فعالیت های زیست محیطی نقش موثری را بارها ایفا کرده اند و از این پتانسیل مهم باید بهره بیشتری برد.
باغ سیب مهرشهر و جاده کرج - چالوس از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرز به آنها پرداخت و از مسوولان ذیربط خواست تا با پیگیری جدی حفاظت از این دو عرصه زیبا را در اولویت کاری خود قرار دهند.
استاندار البرز یکی از مشکلات اساسی جاده کرج - چالوس را به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان انباشت زباله در اطراف آن دانست و از تشکل های غیردولتی خواست در پاکسازی این جلوه زیبای طبیعی از زباله مشارکت کنند.
دراین کارگاه آموزشی یک روزه مدیردفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به برخی مشکلات زیست محیطی البرز اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار