کد خبر: ۲۱۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 26 April 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان در گزارشی به موضوع انتخابات و اظهارات حداد حداد عادل پرداخته است.این روزنامه در این گزارش با عنوان«حدادعادل: ظاهراً حالا وکیل‌الدولگی افتخار شده است! » به اظهارات انتخاباتی حداد پرداخته است. حداد عادل در این جلسه يادآوري شد كه برخي جريانات سياسي كه در گذشته نمايندگان طرفدار دولت را به طعنه وكيل‌الدوله مي‌ناميدند، امروز خودشان براي رأي آوردن به وكيل‌الدوله شدن افتخار كرده و دخالت برخي مسئولان اين روند نادرست را تشديد مي‌كند.

واسط فروش نفت توسط ناجا چه کسی بود؟/ درخواست شناسایی مقصر مصادره 2میلیارد دلار

همچنین این روزنامه در یادداشت روز خود به قلم عبدالله گنجی با عنوان«گیربرجام کجاست» می نویسد:« بسياري از كارشناسان سياسي- اقتصادي و دولتي‌ها(غير از شخص رئيس‌جمهور) در هفته‌هاي گذشته به اجرانشدن بخش‌هاي قابل توجهي از برجام اذعان كرده‌اند كه گفته‌هاي سيف، سفر ظريف به امريكا و نگراني‌هاي آيت‌الله هاشمي در اين‌باره مي‌تواند حجت اين مدعا باشد. در سامانه تحليلي نيروهاي انقلاب، اپوزيسيون و حتي تحليلگران عرب منطقه، باوري وجود دارد كه استقرار نوع دولت‌ها در ايران روي قبض و بسط تصميمات و مواجهه غرب با ايران مؤثر است و اكنون نيز بسياري بر اين باورند كه استمرار دولت و تفكر رئيس‌جمهور مستقر در تصميمات غرب مؤثر است و در بدترين حالت بين بد و بدتر، دولت روحاني را بد مي‌دانند و در بهترين حالت بين مواضع ايشان و ماهيت حقيقي نظام فاصله مي‌بينند. اما وقتي به عدم تحقق تعهدات امريكا در برجام مي‌نگريم، نمي‌توانيم اين مسئله را با فرض مذكور چفت و بست نماييم.

اگر دولت روحاني براي غرب از دولت‌هاي ديگر(مثلاً احمدي‌نژاد) بهتر است چرا موانع گشايشي كه مردم منتظر آن هستند، رفع نمي‌شود تا بدين وسيله استمرار دولت يا تفكر همسو با دولت در كشور تحقق يابد و رضايت عمومي در هنگام تبديل به رأي، در سبد مدنظر باشد؟ كساني كه رابطه ايران و غرب را با نوع دولت مستقر در ايران مرتبط مي‌دانند تلاش مي‌نمايند به هر صورت روابط را اين‌گونه چفت و بست كنند. چندي پيش تحليلي شنيديم كه اگر غرب گشايشي را رقم بزند بدين معناست كه علاقه‌مند به استمرار دولت مستقر است و اگر از انجام تعهدات و گشايش سر باز زند معني‌اش اين است كه مردم به سراغ احمدي‌نژاد بروند. »


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار