رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان
تابناک سیستان و بلوچستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود ذخایر مناسب آنتیموان در سیستان و بلوچستان ایجاد کارخانه فرآوری در مقیاس صنعتی در انتظار سرمایه گذاری دولتی و خصوصی است.
کد خبر: ۲۱۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 26 April 2016


نادر میرشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: آنتیموان در جهان بصورت کانسارهای اقتصادی نسبت به دیگر فلزات پایه و بنیادی و خیلی محدود است و این ذخایر به صورت کانسار و اندیسهای معدنی در 4 بخش از کشور بویژه در شمال و مرکز  سیستان و بلوچستان متمرکز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود ذخایر مناسب آنتیموان در  سیستان و بلوچستان ایجاد کارخانه فرآوری در مقیاس صنعتی در انتظار سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ذخایر لازم جهت ایجاد کارخانه فرآوری آنتیموآن در مقیاس صنعتی را داراست، افزود : در یک دهه  گذشته در استان کانسارهای آنتیموان در مناطقی از سفید آبه، حیدرآباد، لخشک، شوره‌چاه، نصرت آباد و سفید سنگ مشاهده شده است.

میرشکاری تصریح کرد: تا کنون 6 پروانه اکتشاف، گواهی کشف و مجوز برداشت با ذخیره 244 هزار و 350 تن و عیار متوسط 8/4 در استان صادر گردیده است.

وی افزود: هم اکنون در استان یک کارخانه فرآوری آنتیموان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 90 تن شمش آنتیموان در منطقه سفیدآبه ایجاد گردیده و در حال تولید است.

میرشکاری عنوان کرد: با توجه به استفاده گسترده از آنتیموان و اینکه آنتیموان جزء فلزات استراتژیک محسوب می‌شود و با وجود ذخایر کشف شده و در حال کشف در استان با ظرفیت احداث کارخانه فرآوری آنتیموان در مقیاس صنعتی با ظرفیت تولید 500 تن شمش آنتیموآن در سال در استان مورد نیاز می‌باشد که در این زمینه از شرکت‌های دولتی و خصوصی جهت انجام این پروژه که دارای ذخایر مناسب است، دعوت بعمل می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار