رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: خدمات ارزنده اي در عرصه بهداشتي، درماني و سلامت در دولت تدبير و اميد به ويژه پس از اجراي طرح تحول نظام سلامت در كشور و اين استان انجام شده كه بايد مردم قدردان آنها باشند.
کد خبر: ۲۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 23 April 2016
به گزارش خبرنگار ايرنا، رضا چمن پيش از خطبه هاي نماز جمعه ياسوج افزود: در گذشته نيز تلاش ها و اقدام هاي مطلوبي در عرصه هاي بهداشتي، درماني و سلامت در كشور و كهگيلويه و بويراحمد انجام شده كه نبايد ناديده گرفته شود.
وي بيان كرد: با اجراي طرح تحول نظام سلامت گام هاي بلندي براي كاهش مشكلات بهداشتي و درماني در كهگيلويه و بويراحمد برداشته شده است.
چمن اظهار كرد: بايد همچنان فعاليت ها، پيگيري ها و چاره انديشي متوليان امر براي كاهش مشكلات بهداشتي و درماني در كهگيلويه و بويراحمد به ويژه در زمينه تامين تجهيزات، امكانات و جذب نيروهاي متخصص با جديت ادامه يابد.
وي عنوان كرد: در طول دو سال اخير و با اجراي طرح تحول نظام سلامت 130 پزشك متخصص و فوق تخصص در كهگيلويه و بويراحمد جذب و در اين مدت نيز حدود 150 هزار نفر تنها با پرداخت شش درصد هزينه هاي درمان در بيمارستان هاي استان بستري شده اند.
چمن ابراز داشت: اجراي طرح تحول نظام سلامت به ترويج زايمان طبيعي رايگان در كهگيلويه و بويراحمد كمك بسزايي كرد به طوري كه در دو سال اخير حدود 15 هزار زايمان طبيعي رايگان در بيمارستان هاي اين استان انجام شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد افزود: در همين مدت 75 واحد خانه بهداشت روستايي در استان ساخته شد، سرانه درمان روستائيان استان از 460 هزار ريال به 860 هزار ريال افزايش يافت و هفت مركز فوريت هاي پزشكي و اورژانس جاده اي نيز در استان به بهره برداري رسيد.
چمن گفت: از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت تاكنون دومين دستگاه سي.تي.اسكن ياسوج با اعتباري افزون بر 20 ميليارد ريال خريداري شده و آماده راه اندازي است.
وي بيان كرد: در اين مدت دو دستگاه ام.آر.آي هر كدام با اعتباري افزون بر 50 ميليارد ريال خريداري شده كه يكي از آنها در گچساران آماده بهره برداري است و ديگري نيز در دهدشت آماده نصب است.
چمن اظهار كرد: شعار هفته سلامت امسال از سوي سازمان بهداشت جهاني به نام غلبه بر ديابت نامگذاري شده است.
وي عنوان كرد: بيماري ديابت يا مرض قند عوارض متعددي دارد كه از مهمترين آنها مي توان به قطع عضو و نارسايي كليوي اشاره كرد.
چمن بدون اشاره به تعداد، ابراز داشت: بر اساس آمار در كهگيلويه و بويراحمد از هر 100 نفر بالاي 30 سال سن هفت نفر به بيماري ديابت مبتلا هستند.
وي افزود: با رعايت سبك زندگي سالم، اصلاح عادت هاي غذايي نادرست، ورزش، پياده روي و پرهيز از كم تحركي و اضافه وزن مي توان تا حد قابل ملاحظه اي از بروز بيماري ديابت جلوگيري كرد.
اول تا هفتم ارديبهشت ماه هر سال به نام هفته سلامت نامگذاري شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار