رقابت جایزه بین‌ المللی آرکیتایزر(Architizer)هرساله با محوریت معماری، فضا و محصولات درنیویورک برگزار می‌شود که امسال این جایزه در زمینه معماری به پروژه ساختمان اداری ترمه، درشهر همدان اختصاص یافت.
کد خبر: ۲۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 17 April 2016

رقابت جایزه بین‌ المللی آرکیتایزر(Architizer)هرساله با محوریت معماری، فضا و محصولات درنیویورک برگزار می‌شود که امسال این جایزه در زمینه معماری به پروژه ساختمان اداری ترمه، درشهر همدان اختصاص یافت.

احمد بطحایی یکی از طراحان پروژه به تابناک همدان گفت: معمارهای مطرح طرح‌های خود را برای کسب جایزه آرکیتایزربه نیویورک می‌فرستند که در آنجا بیش از سیصد معماربین المللی درمورد پروژه‌های ارسالی به قضاوت می نشینند .

و ی افزود : خوشبختانه امسال طرح ساختمان اداری ترمه توانست جایگاه برترین طرح در آیتم های مختلف را به خود اختصاص داده ومقام اول را در جهان به دست آورد .

بطحایی که خود فارغ‌التحصیل دانشگاه IAAC از بارسلونا، در رشته معماری پیشرفته در زمینه ی شهرهای هوشمند است، درباره متفاوت بودن پروژه ترمه افزود: یکی از ویژگی‌های این ساختمان در تک متریالیتی بودن آن است که فقط از آجر و شیشه در ساخت آن استفاده‌شده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این ساختمان اداری خاطر نشان ساخت: تلفیق فضای درونی ساختمان با بیرونی آن و همچنین ارتباط مستقیم طبقه اول اداری با شهر از دیگر ویژگی‌های این پروژه محسوب می‌شود.

بطحایی در ادامه یاد آور شد: طراحی و اجرای پروژه ترمه با همکاری فرشاد مهدی زاده و همفکری یک گروه بومی و کاملاً به‌صورت تیم ورک صورت گرفت و در مجامع بین‌المللی هم بازخورد خوبی داشت.

بطحایی بابیان اینکه آیتم‌های مختلفی برای انتخاب اهدای این جایزه وجود دارد، گفت: از مهم ‌ترین آیتم‌ها که به رأی گذاشته می‌شود آیتم‌هایی از قبیل مصالح، در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و خصوصاً مراحل شکل‌گیری طراحی است که پروژه ترمه توانست در همه این آیتم‌ها بالاترین رأی داوران را به خود اختصاص دهد.

وی در پایان تصریح کرد: ساخت و تکمیل پروژه ترمه در سخت‌ترین شرایط و رکود اقتصادی در ساخت‌وساز کشور به مدت دو سال به طول انجامید و یک سال پیش به بهره‌برداری رسید.


درخشش معماری همدان در مجامع بین‌المللی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
جوری میگید درخشش معماری همدان هرکی فکر نکنه میگه از دانشجویان همدانیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار