مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز گفت: زیرگذرهای عابرپیاده در این کلان‌شهر برای نخستین‌بار اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 17 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: حفظ جان عابران پیاده و سهولت رفت‌وآمد از جمله اولویت‌های این سازمان بوده که در برنامه‌های بسیاری نمود پیدا کرده است.
وی افزود: در سال جاری نیز این مسئله را مدنظر قرار داده‌ایم و به همین منظور در شیراز برای نخستین بار، طرح زیرگذرهای عابرپیاده را اجرا می‌کنیم که تاکنون در این شهر وجود نداشته است.

این مسئول در مورد مشکلاتی که برای اجرایی شدن این طرح وجود دارد گفت: اصلی‌ترین مشکل این است که اکثر تأسیسات شیراز مانند شبکه‌های آب و برق، زیرزمینی بوده و کار حفاری را با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو می‌کند.

فرخ‌زاده ادامه داد: محدودیت خیابان‌ها در شیراز نیز که کار ما برای بستن این معابر را با مشکل مواجه می‌کند، از دیگر مسائل پیش رو است که البته باوجود تمام مواردی که ذکر شد، در سال جاری یک یا دو گذرگاه عابرپیاده در این شهر اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: امسال همچنین در بزرگراه‌های رحمت و چمران نیز شاهد اجرای دوربرگردان‌های غیر هم‌سطح خواهیم بود که باعث روانی هرچه بیشتر ترافیک در این محورها خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز بابیان این‌که باید مردم را برای استفاده از پل‌های عابرپیاده ترغیب کرد و یکی از راه‌های آن بهینه‌سازی برخی از این پل‌ها است گفت: با شناسنامه‌دار کردن این پل‌ها که تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد و با داشتن اطلاعات کامل از 86 پل عابر پیاده شیراز، علاوه‌بر آن‌که امکانات آن‌ها را به‌روز می‌کنیم، کارهای خلاقانه‌ای را نیز با همکاری دانشجویان بر روی آن‌ها اجرا خواهیم کرد.

این مسئول با تشکر از همکاران خود که در ایام نوروز خدمت‌رسانی هرچه‌ بهتر به مسافران و همشهریان به‌ویژه در بحث پارکینگ‌ها را دنبال کردند بیان داشت: با توجه به این‌که میزان بازدیدها از شیراز در این مدت از سال پیش بیشتر شده بود، با اقداماتی که انجام شد و افزایش ظرفیت پارک‌ها، مردم با مشکلات بسیار کمتری نسبت به گذشته مواجه شدند.

فرخ‌زاده بابیان این‌که طرح‌های نیمه‌تمامی از سال گذشته در حال اجرا داریم گفت: یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که برای آن تلاش می‌شود اتمام طرح‌های نیمه‌تمام سال گذشته تا تیرماه سال جاری است و بعدازآن به دنبال برنامه‌ریزی کارهای جدید خواهیم بود، ضمن این‌که برای بهبود فعالیت‌های این سازمان، طرح تحول را اجرایی می‌کنیم و از طرفی، با ایجاد چهار واحد جدید عمران، مدیریت پروژه‌ها، آموزش و پارکینگ در سال گذشته، انجام امور را به سمت تخصصی شدن پیش برده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار