حمیده ماحوزی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع انتشار آگهی شرکت های نفت و گاز استان در نشریات محلی که روابط عمومی وزارت نفت مدتهاست با آن مخالفت می کند اظهار داشت: مشکل پیش آمده ملی است و باید در آن سطح مرتفع شود.
کد خبر: ۲۱۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 16 April 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می گوید: 95 سال رونق فرهنگ و هنر در استان خواهد بود و تلاش می شود با وجود کمبودهای اعتباری، در این بخش اقدام های موثری صورت بگیرد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ حميده ماحوزي در اولین نشست خبری اش در سال جدید افزود: به علت كمبود اعتبار در سال گذشته امكان برگزاري بسياري از جشنواره هاي هنري در استان فراهم نشد، اما تلاش مي شود 95 سالي پررونق در عرصه هنر بوشهر قلمداد شود.

وي با اشاره به اینکه براساس سياست هاي دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي با نشاط كردن جامعه طرح پايتخت كتاب در استان بوشهر دنبال مي شود، ادامه داد: همچنين تلاش مي شود امسال با ارتقاي سطح سرانه مطالعه در استان بوشهر، استان رتبه نخست طرح پايتخت كتاب را به خود اختصاص دهد.

وي ادامه داد: درسالجاري بودجه هنري مشخصي براي برگزاري جشنواره هاي هنرهاي تجسمي، موسيقي و تئاتر فجر تامين مي شود.

ماحوزي توجه و تقدير از هنرمندان پيشكسوت، اهل قلم و شعر و ادب، برگزاري جشنواره مطبوعات محلي و گسترش آن درسطح منطقه اي و برگزاري روز خبرنگار را ازجمله برنامه هاي اين اداره كل در سالجاري عنوان كرد.

ماحوزي افزود: با توجه به تنگناهاي موجود در بخش اعتبارات، حضور شركتها، موسسه هاي صنعتي، شوراهاي شهر و شهرداريها كه بخشي از اعتبارات آنها مربوط به حوزه فرهنگي است، براي كمك به اين مجموعه ضروري است.

توسعه موسیقی اصیل ایرانی و محلی

ماحوزي درباره موسيقي گفت: تلاش مي شود براي كاهش مخالفت هابا اجراي موسيقي مجاز نظارتها را افزايش دهيم زيرا با افزايش نظارت و اجراي قانوني مشكلي به وجود نمي آيد.

وي با تاكيد بر حمايت از موسيقي اصيل ايراني اظهاركرد: براي اينكه جايگاه ويژه اي به موسيقي محلي استان بوشهر اختصاص داده شود، تلاش مي كنيم، با رعايت موازين اسلامي اجراي آن عملياتي شود

ماحوزي با اشاره به توسعه آموزشگاههاي موسيقي گفت: با توسعه اين آموزشگاهها جوانان و نوجوانان براي فراگيري موسيقي به جاي تردد به اماكن غير استاندارد به موسسه هاي آموزشي مجوز دار مراجعه مي كنند.

عملی نشدن وعده معاون وزیر

وی در پاسخ به سوالی درباره عملی نشدن وعده 200 میلیونی معاون هنری وزیر ارشاد در سفر به بوشهر برای تکمیل مجموعه تئاتر شهر، گفت: به دلیل مشکلات اعتباری در سال گذشته، معاونت هنری امکان تامین این بودجه را نداشت، ولی در تعهد آنهاست و ابراز امیدواری شده در سال جاری محقق شود.

آگهی های نفتی یک مشکل ملی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره موضوع انتشار آگهی شرکت های نفت و گاز استان در نشریات محلی که روابط عمومی وزارت نفت مدتهاست با آن مخالفت می کند، اظهار داشت: از سال 93 در این خصوص چندین نامه نگاری با معاونت مطبوعاتی وزارتخانه متبوع و دیدار با مسئولان روابط عمومی وزارت نفت صورت گرفته، اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

وی با بیان اینکه مشکل پیش آمده ملی است و باید در آن سطح مرتفع شود، ادامه داد: ما تلاش کرده ایم فارغ از نگاه سیاسی، آگهی های دولتی را به صورت عادلانه میان نشریات استان توزیع کنیم و اینکه گفته می شود از حجم آن کاسته شده، ناشی از ورود برخی مطبوعاتی ها به صورت شخصی در امر دریافت آگهی ادارات و درج آن بدون شناسه «م الف» آن است که براساس بخشنامه جدید معاونت مطبوعاتی، این اقدام تخلف مطبوعاتی محسوب می شود.

به گفته ماحوزی، انتظار می رود مطبوعات نیز به این مهم توجه داشته باشند و آگهی های دولتی از کانال اداره ارشاد توزیع شود تا حق نشریه ای ضایع نشود.

تاثیر پایخت کتاب در بوشهر

خبرنگاری هم درباره تاثیرات نامزدی بوشهر در میان برترین های پایتخت کتاب برای استان پرسید که ماحوزی اظهار داشت: عمده هدف این طرح امضای تفاهم نامه هایی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که استان در این زمینه اقدامات زیادی داشته و شهرداری بوشهر بیشنرین همکاری را داشت، ضمن اینکه هر کدام از شهرهای نامزد پایتخت کتاب 2 سال برای پیاده سازی تفاهم نامه و طرح های پیشنهادی شان فرصت دارند که ما نیز پیگیر اجرای این مهم هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار