معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:
استان خراسان رضوی به دلیل موقعیت خاصی که دارد می تواند به عنوان الگو در زمینه مصرف بهینه انرژی معرفی شود که هم اکنون شاهد هستیم در بین نهادهای دولتی، آستان قدس رضوی بالاترین مصرف انرژی را دارد.
کد خبر: ۲۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 14 April 2016

به گزارش تابناک از خراسان رضوی،  «علی وطنی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم بومی سازی فناوری های هواشناسی استان که در محل اداره کل هواشناسی استان برگزار شد، در پاسخ به این که چرا پیش بینی هوا در پدیده النینو برای زمستان سال گذشته تحقق نیافت گفت: دخالت برخی سازمان ها به ویژه وزارت نیرو باعث شد اطلاع رسانی انجام نگیرد و هواشناسی در این باره باید از این وزارت شکایت حقوقی کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که مصرف بهینه انرژی و استفاده از فناوری های نو با ایجاد مراکز علمی و پژوهشی در دستور کار مسئولان استان باشد گفت: در کشور مان ده سال پیش 17 برابر کشور ژاپن انرژی مصرف می شد که این رقم  اکنون به 9 برابر رسیده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی به دلیل موقعیت خاصی که دارد می تواند به عنوان الگو در زمینه مصرف بهینه انرژی معرفی شود که هم اکنون شاهد هستیم در بین نهادهای دولتی، آستان قدس رضوی بالاترین مصرف انرژی را دارد که معاونت علمی و فناوری آمادگی همکاری برای کاهش مصرف انرژی را دارد.

وی همچنین افزود: بر اساس قانون، دولت مکلف است سالانه هزار میلیارد تومان  اعتبار در اختیار صندوق نوآوری حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار دهد و سال گذشته 100 درصد این منابع در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.

وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان در سه سطح مورد حمایت قرار  می گیرند تصریح کرد:شرکت های دانش بنیان نوپا 300 میلیون تومان، شرکت های تولیدی 10 میلیارد تومان و شرکت های صنعتی بیشتر از این منابع بدون هیچ محدودیتی در اختیارشان قرار می گیرد.

وطنی ادامه داد: تاکنون2 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و امیدواریم  این تعداد شرکت در سال 95 افزایش یابد و در همین راستا پرونده  10 هزارو 500 شرکت دانش بنیان در حال بررسی است.معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در استان خراسان رضوی بیش از 111 شرکت دانش بنیان فعال است و این استان رتبه سوم را در بین استان های دیگر از لحاظ شرکت های دانش بنیان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که استان خراسان رضوی مهد گیاهان دارویی است افزود: ایجاد مراکز آموزشی  و پژوهشی مهم ترین نیاز و اولویت استان است و آب و هواشناسی با توسعه فناوری های جدید و تحقیقات علمی نقش شایانی در اشتغال در این زمینه می تواند ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار